دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی نظام آموزش و پرورش در گفتگو با آنا:

تحلیل میانگین معدل امتحان نهایی اواخر هفته آینده انجام می‌شود

تحلیل میانگین معدل امتحان نهایی اواخر هفته آینده انجام می‌شود
رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل میانگین معدل امتحان نهایی در اواخر هفته آینده انجام می‌شود، گفت: این امر پس از اتمام فرآیند اعلام نتایج قبلی و ثبت اعتراض نسبت به نمره پیگیری خواهد شد.
کد خبر : 922247

گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانش آموزانی که در امتحانات نهایی شرکت کرده‌اند، همواره به دلیل اهمیت تاثیر نمرات نهایی در کنکور سراسری، بی‌صبرانه منتظر جواب امتحانات نهایی هستند. نتایج آزمون نهایی پایه دوازدهم دیروز اعلام شد و نتایج امتحانات نهایی بر سایت وزارت‌خانه قابل مشاهده است و دانش‌آموزان از طریق سامانه می‌توانند اعتراضات خود را نسبت به نمره درس مورد نظر در سامانه مذکور ثبت و اعلام کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص اعلام نتایج امتحانات پایه دهم و یازدهم گفت: در اسرع وقت نیز نتایج این دسته از دانش‌آموزان اعلام خواهد شد و همین فرآیند (اعتراض) نیز برای آنها فراهم است.

فرخ طبری، رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه از نظر سامانه و مرکز ارزشیابی هیچ ارتباطی بین آزمون نهایی سال گذاشته و امسال وجود ندارد، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: امسال دانش‌آموزان باید مجددا ثبت اعتراض کنند تا به اعتراض آنها رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوال مبنی‌بر اینکه میانگین معدل امتحان نهایی دانش‌آموزان چه زمانی اعلام می‌شود، تشریح کرد: در حال حاضر اعلام نتایج اولیه نمرات نهایی دانش‌آموزان انجام شده است؛ لذا باید دانش‌آموزان منتظر بمانند تا اعلام نتایج قبلی صورت بگیرد و نتایج تحلیل شود. پس از اینکه نتایج آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم اعلام شد، می‌توانیم به‌دنبال خروجی و تحلیل نمرات دانش‌آموزان باشیم.

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه هم‌اکنون در مرحله رسیدگی به اعتراضات هستیم، ادامه داد: زمانی‌که این مراحل به‌صورت کامل انجام شد، تحلیل نمرات دانش‌آموزان انجام می‌پذیرد.

طبری با بیان اینکه درخواست اعتراضات از دیروز فعال شده است و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تحلیل میانگین معدل امتحان نهایی دانش‌آموزان پس از اتمام فرآیند اعلام نتایج قبلی و ثبت اعتراض نسبت به نمره انجام می‌شود و این اتفاق تقریبا در اواخر هفته آینده محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته