دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویکرد سیستم آموزشی هنگ کنگ برای جلوگیری از خودکشی دانش‌آموزان

رویکرد سیستم آموزشی هنگ کنگ برای جلوگیری از خودکشی دانش‌آموزان
خودکشی دانشجویان و دانش‌آموزان یکی از مسائل جدی و پیچیده‌ای است که در سراسر جهان با آن مواجه هستیم. این پدیده نه تنها از دست دادن زندگی‌های ارزشمند را به همراه دارد، بلکه نشان‌دهنده مشکلات عمیق‌تری در سیستم‌های آموزشی، خانوادگی و اجتماعی است.
کد خبر : 922237

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عواملی مانند فشارهای تحصیلی، مشکلات روانی، تنهایی و نبود حمایت‌های کافی می‌توانند به افزایش نرخ خودکشی در میان جوانان منجر شوند.

بررسی این موضوع نیازمند توجه به جنبه‌های مختلف از جمله آمار و ارقام، دلایل و علل و همچنین راهکارهای پیشگیری و حمایت‌های موجود است تا بتوان به بهبود وضعیت روانی و اجتماعی این گروه حساس از جامعه کمک کرد.

بنابر گزارشات اخیری که منتشر شده است سیستم آموزشی هنگ کنگ قصد دارد برای جلوگیری از خودکشی دانش‌آموزان تغییر کند و راهکارهایی را برای مدارس و والدین ارائه کند تا بتواند با این پدده مقابله کند.

 این رویکرد به دنبال مرگ غم انگیز یک دختر 16 ساله در ماه گذشته، که مرگ آن با فشار تحصیلی مرتبط بوده است، در جریان است.

سیستم آموزشی هنگ کنگ، به عنوان سازمانی که به رفاه جوانان اختصاص دارد، معتقد است که رسیدگی به مسائل اساسی که در این روند نقش دارند بسیار مهم است.

 ارائه راهکارها و برخی مهارت‌ها به  دانش آموزان و خانواده‌ها نیز برای پیشگیری از این موضوع مهم است. این مهارت‌ها نه تنها برای رشد شخصی ارزشمند هستند، بلکه به طور قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی و پیشرفت شغلی آینده تأثیر می‌گذارند.

علاوه بر این، ارائه منابع و آموزش برای معلمان و والدین برای حمایت از رشد اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان ضروری است. سیستم آموزشی هنگ کنگ گفته است برنامه‌هایی را ارائه خواهد داد که به طور خاص طراحی شده‌اند تا مربیان و خانواده‌ها را با ابزارهای مورد نیاز برای پرورش این مهارت‌های ضروری در دانش‌آموزان آشنا کنند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و پیشگیری از خودکشی باشگاه جوکی هنگ کنگ، حوادث ناراحت کننده‌ای از خودکشی نوجوانان و اقدام به خودکشی در هنگ کنگ رخ داده است که جوانترین قربانی تنها 9 سال سن داشته است. فشارهای مربوط به مدرسه، به ویژه استرس تحصیلی، به عنوان عوامل مؤثر شناسایی شده‌اند.

در حالی که بحث‌های مداوم در مورد اصلاح نظام آموزشی وجود دارد، نیاز فوری به گنجاندن مهارت‌های یادگیری اجتماعی و عاطفی ضروری در برنامه درسی وجود دارد.

 فقدان تمرکز ساختاریافته بر آگاهی عاطفی، نقاط قوت شخصی، مهارت‌های رابطه و تکنیک‌های مدیریت استرس، دانش‌آموزان را برای مقابله با فشارهایی که با آن مواجه می‌شوند، ناتوان ساخته است.

سیستم آموزشی هنگ کنگ گفت: برای همه ذینفعان ( سیاست گذاران، مربیان، خانواده‌ها و جامعه) ضروری است که اقداماتی را با هدف پیشگیری متحد کرده و اولویت بندی کنند. با ارائه مکانیسم‌های قوی و مهارت‌های ضروری زندگی به دانش‌آموزان، می‌توانیم آنها را برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر توانمند کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته