دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1403 - 11:35

مسکو: غرب آماده مذاکره جدی با ایران نیست

مسکو: غرب آماده مذاکره جدی با ایران نیست
سفیر روسیه در ایران تصریح کرد که این ایران نیست بلکه غرب است که با اقدامات ضدایرانی خود هنوز برای مذاکرات جدی با جمهوری اسلامی به منظور عادی‌سازی روابط آمادگی ندارد.
کد خبر : 922061

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سفیر روسیه در ایران الکسی ددوف در مصاحبه با خبرگزاری روسی ریانووستی که امروز منتشر شد، تصریح کرد که کشور‌های غربی آماده گفتگو با جمهوری اسلامی ایران برای عادی‌سازی روابط نیستند.

وی تصریح کرد که این ایران نیست که آماده مذاکره با غرب نیست بلکه اقدامات کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد که آنها برای مصالحه با تهران آماده نیستند.

سفیر روسیه تصریح کرد: جدیدترین گام‌های اروپایی‌ها در زمینه صدور بیانیه ضدایرانی در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که غرب آماده مصالحه و آشتی با ایران نیست. این ایران نیست بلکه غرب است که آماده گفتگو‌های جدی با ایران در زمینه مسئله عادی‌سازی روابط نیست.

بنا به گفته ددوف، نتیجه انتخاب آقای پزشکیان درانتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به وضوح نشان دهنده این موضوع بود، زیرا در حالیکه اکثر رهبران جهان از جمله رئیس‌جمهور ما به پزشکیان تبریک گفتند، اما ایران هیچ پیام تبریکی از سوی رهبران جهان غرب دریافت نکرد. ژاپن و کره جنوبی تا حدی در چرخه تبریک کنندگان بودند، اما این دو کشور نیز خود را به تبریک از طرف وزارت خارجه خود محدود کردند.

اوایل ماه ژوئن، مسکو، تهران و پکن در بیانیه‌ای مشترک تصریح کردند زمان آن رسیده که کشور‌های غربی گام‌هایی را برای احیای برجام بردارند و روسیه و چین و ایران نیز آماده برداشتن گام‌های مشابه هستند.

در سال ۲۰۱۵، گروه موسوم به ۱+۵ (انگلیس، آمریکا، روسیه، فرانسه، چین بعلاوه آلمان) به همراه ایران، برجام را امضا کردند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به محض روی کار آمدن در می ۲۰۱۸ بدون توجه به درخواست‌های دیگر اعضای گروه ۱+۵ و پایبندی ایران به برجام، از این توافق هسته‌ای خارج شد و سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اجرا کرد و ایران نیز پس از گذشت یکسال از بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام، به تدریج تعهدات خود را در قبال برجام کاهش داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته