دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

تحصیل به قیمت طلا؛ نگاهی به گرانترین مدارس جهان

تحصیل به قیمت طلا؛ نگاهی به گرانترین مدارس جهان
آموزش و پرورش در دنیای امروز به عنوان یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت و توسعه فردی و اجتماعی شناخته می‌شود و درحالی‌که بسیاری از خانواده‌ها به دنبال ارائه بهترین امکانات آموزشی برای فرزندان خود هستند، برخی از مدارس در سراسر جهان با ارائه امکانات و برنامه‌های منحصربه‌فرد، هزینه‌های زیادی را برای ثبت‌ نام از والدین طلب می‌کنند.
کد خبر : 922037

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا - پرستو توکلی، در دنیای امروز، آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت و توسعه فردی و اجتماعی شناخته می‌شود. در حالی که بسیاری از خانواده‌ها به دنبال ارائه بهترین امکانات آموزشی برای فرزندان خود هستند، برخی از مدارس در سراسر جهان با ارائه امکانات و برنامه‌های منحصر به فرد، هزینه‌های زیادی را برای ثبت‌نام از والدین طلب می‌کنند.

در ادامه به معرفی و بررسی 5 مؤسسه آموزشی پرداخته‌ایم تا دریابیم چه عواملی باعث شده تا این مراکز آموزشی در صدر فهرست‌ گرانترین مدارس جهان قرار بگیرند.

مؤسسه آف دم روزنبرگ (Institut auf dem Rosenberg)

هزینه شهریه و اقامت سالانه: 176 هزار دلار در سال

تحصیل به قیمت طلا: نگاهی به گرانترین مدارس جهان

مؤسسه آف دم روزنبرگ که مدت‌ها است نامش با برترین متد آموزشی همراه است، همچنان به حفظ میراث خود در ارائه آموزش‌های متحول‌کننده و سطح بالا ادامه می‌دهد. شهریه بالای این مؤسسه، آن را به یکی از گران‌ترین مدارس در جهان تبدیل کرده است.

مؤسسه آف دم روزنبرگ که در شهر زیبای سنت گالن کشور سوئیس واقع شده است، به دلیل رویکرد منحصربه‌فرد خود در آموزش و تجربه یادگیری شخصی مشهور است.

این مدرسه تاکید زیادی بر رشد شخصیت و آموزش کل نگر با فلسفه‌ای مبتنی بر ارزش‌های صداقت، همدلی و مسئولیت اجتماعی دارد و به دنبال القای این ارزش‌ها در دانش‌آموزان از طریق انواع روش‌های نوین از جمله پروژه‌های خدمات اجتماعی، برنامه‌های توسعه رهبری و فرصت‌های یادگیری تجربی است.

مؤسسه آف دم روزنبرگ برنامه درسی بسیار شخصی خود را دارد که دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد تا مرزهای دانش را بررسی کنند و افق‌های جدید را کشف کنند.

 به هر دانش‌آموز یک برنامه آکادمیک متناسب داده می‌شود که برای برآوردن نیازها، علایق و اهداف خاص آنها طراحی شده است.

دانش‌آموزان این مؤسسه در دروس آکادمیک سنتی‌تر نیز سرآمد هستند، به طوری که 84 درصد از دانش‌آموزان این مؤسسه نمره A را کسب می‌کنند.

کالج آیگلون (Aiglon College )

هزینه شهریه و اقامت سالانه: 103 هزار و 100 تا 171 هزار و 900 دلار در سال

تحصیل به قیمت طلا: نگاهی به گرانترین مدارس جهان

تمرکز کالج آیگلون بر کار سخت است، اما رویکرد کل‌نگر آن نیز بر اهمیت رشد فکری، عاطفی و اجتماعی هر دانش‌آموز تأکید دارد. در آیگلون، دانش‌آموزان با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فوق برنامه روبه‌رو می‌شوند.

امکانات مدرن این مدرسه شامل امکانات موسیقی و نمایش در سطح جهانی است. محیط کوهستانی که این مؤسسه در ان قرار دارد، فرصت‌هایی را برای آموزش در فضای باز و یادگیری تجربی، فراهم می‌کند.

مؤسسه له روزه (Institut le Rosey)

هزینه اقامت و شهریه سالانه: 115 هزار دلار تا 167 هزار دلار

تحصیل به قیمت طلا: نگاهی به گرانترین مدارس جهان

مؤسسه له روزه یکی از معتبرترین و انحصاری‌ترین مدارس شبانه روزی در جهان است. این دبیرستان در سال ۱۸۸۰ تأسیس شده است. در طول قرن بیستم به دلیل تحصیل دانش‌آموزان سرشناسی از جمله چند پادشاه، این مدرسه به مدرسه پادشاهان معروف شد.

خوان کارلوس پادشاه اسپانیا، فواد دوم پادشاه مصر و آلبرت دوم پادشاه بلژیک همگی در آنجا دانشجو بودند.

خانواده سلطنتی و سایر خانواده‌های ثروتمند، این مؤسسه را به دلیل استانداردهای آکادمیک استثنایی، دانشجویان متنوع و بین‌المللی و امکانات بی‌نظیر انتخاب می‌کنند.

یکی از پردیس‌های این مؤسسه در لبه دریاچه ژنو سوئیس قرار دارد و دارای دو استخر، زمین تنیس، یک قایق تفریحی مدرسه، یک میدان تیراندازی، یک مرکز سوارکاری و یک سالن کنسرت است که میزبان ارکستر فیلارمونیک سلطنتی بوده است.

این مدرسه دانش‌آموزان را تشویق می‌کند که سبک زندگی فعال و سالمی داشته باشند و دانش‌آموزان اغلب در طول زمستان در بعدازظهرها در دامنه‌ کوه‌ها پیدا می‌شوند یا در فصل تابستان از تنیس، قایقرانی، شنا و اسب‌سواری لذت می‌برند.

رویکرد دو زبانه بودن این مدرسه یکی دیگر از مزایای آن است که در آن به دانش‌آموزان به زبان انگلیسی و فرانسوی آموزش داده می‌شوند.

کالج بین‌المللی آلپین بیو سولیل (Collège Alpin Beau Soleil)

هزینه اقامت و شهریه سالانه: 140 هزار دلار در سال

تحصیل به قیمت طلا: نگاهی به گرانترین مدارس جهان

این کالج که در قلب کوه‌های آلپ واقع شده است، مکانی زیبا برای مطالعه است. این مؤسسه سطح بالا به دنبال ارائه آموزش کامل به دانش‌آموزان است که شامل فعالیت‌های فوق برنامه، هنر و ورزش در کنار زندگی آکادمیک است.

کالج Alpin Beau Soleil در سال 1910 تأسیس شد. زندگی دانشجویی در این کالج با برنامه درسی که به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود، چالش برانگیز و سودمند است.

موقعیت بی‌نظیر آن در محیط طبیعی خیره‌کننده به خودی خود یک کلاس درس است و دانش‌آموزان فرصت اکتشاف، ماجراجویی و یادگیری تجربی در محیط اطراف مدرسه را دارند. دانش آموزان میتوانند در اوقات فراغت فعالیت‌هایی مانند اسکی، اسنوبورد و پیاده روی نیز انجام دهند.

مؤسسه آموزشی لیسم آلپاین زوز (Lyceum Alpinum Zuoz)

هزینه اقامت و شهریه سالانه: 105 هزار و 500 تا 126 هزار و 200 دلار در سال

تحصیل به قیمت طلا: نگاهی به گرانترین مدارس جهان

مؤسسه آموزشی لیسم آلپاین زوز واقع در دهکده زیبای زوز در رشته کوه‌های آلپ سوئیس، برنامه‌های سوئیس Matura و همچنین برنامه‌های دیپلم بین‌المللی IGCSE و مدرک بین‌المللی را دنبال می‌کند که به زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می‌شود.

آموزش کل نگر این مؤسسه نه تنها باعث تعالی تحصیلی می‌شود، بلکه سبب رشد فردی، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان نیز می‌شود.

مؤسسه آموزشی لیسم آلپاین زوز پایه محکمی را برای دانش‌آموزان در موضوعات اصلی مانند ریاضیات، علوم، زبان، علوم انسانی و هنر فراهم می‌کند، اما فعالیت‌های فوق برنامه تشویق می‌شود.

دانش‌آموزان در اوقات فراغت به طیف وسیعی از ورزش‌ها (از جمله اسکی) می‌پردازند، در حالی که یک گروه موسیقی مدرسه و گروه‌های تئاتر زیادی نیز وجود دارد.

هفته‌های آخر سال، هفته‌های اجتماعی است که دانش‌آموزان می‌توانند در برنامه قایق‌سواری در رودخانه، تورهای کوهستانی و سورتمه یا سفر به موزه‌ها یا تئاتر شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته