دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1403 - 19:20

عفو بین الملل: آواره کردن چندین باره اهالی غزه توسط رژیم اشغالگر، جنایت جنگی است

عفو بین الملل: آواره کردن چندین باره اهالی غزه توسط رژیم اشغالگر، جنایت جنگی است
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد دستورات مکرر و چند باره ارتش رژیم اشغالگر به اهالی شهر غزه برای ترک خانه و کاشانه شان، به منزله اخراج غیر قانونی آنها و جنایت جنگی است.
کد خبر : 921981
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عفو بین الملل با انتشار پیام هایی در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) اعلام کرد: غیر نظامیان فلسطینی به دلیل حمله اسرائیل به نوار غزه و دستورات مکرر تل آویو به فلسطینی ها برای ترک غزه، با موج های متعددی از آوارگی مواجه هستند.

عفو بین الملل در واکنش به دستور دو روز پیش نظامیان اشغالگر به مردم غزه برای ترک این شهر به سمت جنوب اعلام کرد: در شرایطی که هیچ گونه تضمینی مبنی بر بازگشت پس از عملیات نظامی و اقامتگاههای امن و مناسبی برای زندگی آوارگان وجود ندارد، چنین دستوراتی آواره کردن و اخراج غیر قانونی و جنایت جنگی است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با پخش اعلامیه هایی بر فراز شهر غزه از آنها خواست شهر را به طرف روستای الزوایده و شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه ترک کنند. ارتش اشغالگر تأکید کرد این شهر همچنان منطقه درگیری خطرناک باقی خواهد ماند.

در مقابل، وزارت امور داخلی فلسطین در غزه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: فراخوان ارتش رژیم صهیونیستی خطاب به مردم شهر غزه و درخواست از آنها برای ترک این شهر، فشار و تروریسم روانی است.

پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: غزه جنایت جنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته