دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1403 - 13:00

قالیباف: ایران و بلاروس فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت دارند

قالیباف: ایران و بلاروس فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت دارند
رئیس مجلس گفت: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت داریم.
کد خبر : 921943

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایگور سرگینکو رئیس پارلمان بلاروس در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار ضمن تشکر از پیام تبریک رئیس مجلس بلاروس به مناسبت ریاست مجلس و پیام تسلیت و ابراز همدردی نسبت به حادثه شهادت شهدای خدمت، گفت: با هدایت رهبر معظم انقلاب و با استفاده از قانون اساسی در کمتر از ۵۰ روز رئیس جمهور جدید انتخاب شد و ۹ مرداد مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت جدید است.

وی ادامه داد: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت داریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه پارلمان‌ها و دولت‌ها باید برای توسعه مسائل تجاری تلاش کنند، تاکید کرد: پارلمان‌ها می‌توانند در راستای توسعه روابط اقتصادی تسهیل‌گری‌های بسیاری با تصویب قوانین داشته باشند.

براساس این گزارش ایگور سرگینکو رئیس پارلمان بلاروس ضمن تبریک به دلیل انتخاب دوباره قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست خارجی و خط مشی جمهوری بلاروس با سیاست‌های جمهوری ایران همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه در ساختار‌های بریکس و شانگهای فعالانه کار را شروع کردیم و به دنبال تعاملات جدید براساس احترام متقابل هستیم اظهار کرد: هرچند روابط بین دو کشور در حال گسترش است، اما برای اجرایی سازی توافقات نیازمند فعالیت‌های جدی‌تر هستیم.

رئیس پارلمان بلاروس افزود: حادثه غم انگیز شهادت رئیس جمهور رئیسی و ثبات ایران پس از آن نشان داد که نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای بنا شده که در شرایط بحرانی نیز می‌تواند موفق عمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته