دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1403 - 09:37

هاآرتص: حزب‌الله توان تصویربرداری و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی را دارد

هاآرتص: حزب‌الله توان تصویربرداری و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی را دارد
یک رسانه صهیونیستی به توان اطلاعاتی حزب‌الله لبنان اذعان و تاکید کرد که حزب‌الله توان تصویربرداری و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی اسرائیل را دارد.
کد خبر : 921917

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از العهد، هاآرتص اذعان کرد که حزب الله موفق به جمع آوری اطلاعات بسیار جدید از یگان‌ها و پایگاه‌های نظامی شمال شده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد: موشکباران پایگاه نظامی «نفح» در بلندی‌های جولان که به کشته شدن ۲ اسرائیلی منجر شد در واکنش به ترور «یاسر قرنیش» از محافظان سابق سید حس نصرالله بود.

بر اساس این گزارش، ساعاتی قبل از شلیک موشک‌ها، حزب الله فایل ویدئویی از توان اطلاعاتی خود به نمایش گذاشت و تهدید به هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مراکز تجمع در جولان کرد.

هاآرتص نوشت: اینکه حزب الله نقشه‌ای از پایگاه‌ها و مراکز تجمع نیرو‌ها به نمایش گذاشت و در گوشه تصویر نوشته شده بود که «قبل از هدف قرار گرفته شدن»، مفهوم نظامی دارد یعنی اینکه مقدماتی برای انتخاب اهداف قبل از حمله انجام شده است.

این رسانه اذعان کرد: این موضوع دیگر ثابت می‌کند که برتری هوایی [رژیم]اسرائیل بر کشور‌های منطقه برای حمایت از حریم هوایی [رژیم]اسرائیل کافی نیست. این در شرایطی است که حزب الله پرواز‌هایی داشته است و فقط یک پهپاد ندارد بلکه توان هوایی دارد که به عمق [رژیم]اسرائیل می‌رسد تا اطلاعات لازم را قبل از عملیات جمع آوری کند و بر اساس این اطلاعات پایگاه راهبردی «طال شمایم» هدف قرار گرفت.

هاآرتص اذعان کرد: موضوع نگران کننده درباره فایل منتشر شده از سوی حزب الله این است که موفق به جمع آوری اطلاعات بسیار جدید از استقرار نیرو‌ها و موقعیت پایگاه‌ها در شمال شد. طی ۹ ماه گذشته، حزب الله ثابت کرده است که نه تنها توان تصویربرداری از این پایگاه‌ها را از آسمان دارد بلکه توان هدف قرار دادن آنها را با موشک و پهپاد انتحاری نیز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته