دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1403 - 08:45

چمیانی: انتظار می‌رود کشتی فرنگی در المپیک 4 مدال بگیرد/ نبود کشتی‌گیران روس تأثیری روی روند ما ندارد

چمیانی: انتظار می‌رود کشتی فرنگی در المپیک 4 مدال بگیرد  نبود کشتی‌گیران روس تأثیری روی روند ما ندارد
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با این شرایطی که می بینم فکر می کنم در المپیک بتوانیم 4 مدال کسب کنیم؛ اما رنگ این مدال ها قابل پیش بینی نیست.
کد خبر : 921892

محمدعلی چمیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه المپیک پاریس گفت: تک تک افراد حاضر در تیم ملی در جهان نامدار هستند.امیدوار هستم چه افرادی که چندمین تجربه حضورشان در المپیک است چه افرادی که اولین تجربه شان است، بتوانند مدال المپیک را کسب کنند تا بتوانیم با رکورد تعداد مدال های کسب شده در المپیک لندن برابری کنیم. بچه ها وقت بسیاری برای تمرین و آمادگی داشتند و در کل شرایط امیدوار کننده ای دارند. به تمام ملی پوشان امیدوار هستم. در المپیک باید روزت باشد تا موفق شوی و بتوانی مدال را از دهان شیر بیرون بکشانی.

اسماعیلی یکی از شانس های قهرمانی است

چمیانی به تفکیک درباره شرایط اوزان فرنگی کار اظهار کرد: مهدی محسن نژاد قبل از تورنمنت مجارستان سهمیه المپیک را کسب کرده بود و آن تورنمنت حالت انتخابی تیم ملی داشت. وزن 60 کیلوگرم از اوزان سخت المپیک است. ان شاالله بتواند موفق به کسب مدال شود. محسن نژاد باید بداند که اگر مدال می خواهد، باید بیشتر از توان خود عمل کند. سعید اسماعیلی نیز که در وزن 67 کیلوگرم کشتی می گیرد، بسیار جنگنده است و خاک قرصی دارد. نباید بگوییم که اسماعیلی در نیمه نهایی مجارستان به حریف خود باخت. متأسفانه نتیجه جور دیگری رقم خورد و نتوانست به فینال برسد. به هر حال تجربه خوبی دارد و یکی از افرادی است که شانس کسب مدال دارد. 

هموارشدن مسیر میرزازاده با حذف کایالپ 

وی افزود: کاویانی نژاد در سخت ترین گروه المپیک قرار دارد. چراکه در وزن 77 کیلوگرم تعداد زیادی از قهرمانان المپیک و جهان حضور دارند. کاویانی نژاد باید بدون اشتباه و جنگنده ظاهر شود. یکی از ستون های اصلی تیم ملی علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم است. شاید با دو یا سه امتیاز در مسابقات  برنده شود اما بسیار مطمئن کشتی می گیرد و به راحتی به حریف امتیاز نمی دهد. مهمدی یکی از اصلی ترین شانس های کسب مدال است. هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم نیز از دیگر افرادی است که باید از تجربیات قبلی خود استفاده کند و این بار مدال طلا کسب کند. دیگر ملی پوش سنگین وزن ما امین میرزازاده است که با حذف کایالپ تقریبا مسیر همواری دارد. هرچند میخاین لوپیز همچنان در المپیک حضور دارد. 

نبود کشتی گیران روسی بی تأثیر است

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص انصراف کشتی  گیران روسی گفت: انصراف کشتی گیران روسی در مسیر موفقیت ورزشکاران ما تأثیر زیادی نگذاشت. بیشتر آنها در کشتی آزاد نامدار بودند و در فرنگی فقط یک سنگین وزن به نام داشتند. باتوجه به شرایط موجود فکر می کنم 4 مدال کسب کنیم. مطمئن هستم در دو وزن 97 و 130 کیلوگرم مدال می آوریم. اینکه چه رنگی باشد را نمی دانم اما امیدوار هستم بچه ها  برای اینکه خوش رنگ ترین مدال را کسب کنند بیشترین تلاش ممکن را بکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته