دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1403 - 15:16
صفری‌نژادیان عنوان کرد؛

تأکید بر استفاده از اتاق فکر فرهنگی در دانشگاه‌ها

تأکید بر استفاده از اتاق فکر فرهنگی در دانشگاه‌ها
امام جمعه موقت شهر دهاقان با تأکید بر لزوم استفاده از اتاق فکر فرهنگی گفت: مباحث فرهنگی، دامنه وسیع و گسترده‌ای دارند و کار در آنها هم گسترده‌تر است.
کد خبر : 921859

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفری‌نژادیان امام جمعه موقت شهر دهاقان در نشست شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان که در محل دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد، گفت: در تاریخ و روایات آمده، کسانی که علم‌آموزی را پیشه کنند و در طریقت علم مشغول به تلاش باشند، از شاگردان امام صادق(ع) تلقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: از زمان امام باقر(ع) و امام صادق (ع)، شاگردان بسیار زیادی تربیت شدند که علاوه بر علم دین، در علوم طبیعی همچون شیمی، فیزیک و ... از محضر این امامان همام بهره بردند.

امام جمعه موقت شهر دهاقان متذکر شد: در فضا‌های علمی مباحث فرهنگی مغفول می‌مانند، در صورتی که مباحث فرهنگی نه‌تنها از مباحث علمی دارای ارزش کمتری نیستند که به مراتب از مباحث علمی دارای ارزش بیشتری هستند، چراکه زمینه رشد و تعالی شخصی را که در مسیر علم قدم برمی‌دارد بیشتر فراهم می‌کنند.

تأکید بر استفاده از اتاق فکر فرهنگی در دانشگاه‌ها

صفری‌نژادیان با تأکید بر لزوم استفاده از اتاق فکر فرهنگی بیان کرد: مباحث فرهنگی، دامنه وسیع و گسترده‌ای دارند و کار در آنها هم گسترده‌تر. با اتاق فکر و کارگروه‌های فرهنگی می‌توان برنامه‌هایی را تدوین و اجرا کرد که بسیار اثرگذار باشند.

وی تبیین کرد: زمانی در مقوله انجام امور فرهنگ موفق هستیم که کار به صورت مستمر و پی‌درپی به انجام برسد، کاری که پشت آن تفکر افراد فرهنگی و نخبه جامعه وجود داشته باشد و در این عرصه بعد از تفکر باید به این نتیجه برسیم که چه کار‌هایی را انجام دهیم که تأثیرگذار بوده و خروجی مطلوبی داشته باشند.

امام جمعه موقت دهاقان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام محرم عنوان کرد: ایام محرم، نمود واقعی فرهنگ ناب اسلامی است، از مبحث محرم و امام حسین(ع) نمی‌توان به سادگی گذشت.

صفری‌نژادیان متذکر شد: فرهنگ در جریان عاشورا و در محرم بسیار مهم و قابل تأمل است. فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین(ع) یک فرهنگ ناب است که فضای دانشگاه‌ها و فضا‌های علمی نباید از این فرهنگ دور و مهجور باشند.

وی تشریح کرد: دانستن اهمیت انجام کار‌های فرهنگی بسیار مهم است و برای انجام این مهم، باید کار‌های فرهنگی با قوت و شدتی برابر با کار‌های علمی و گاهی با قوت و شدتی بیشتر از امور علمی به پیش بروند؛ به نحوی که روح معنویت از فضا‌های اداری و علمی ما دور نشود.

امام جمعه موقت دهاقان یادآور شد: قوت بخشیدن به امور فرهنگی موجب می‌شود که مسائل فرهنگی به‌صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه در ضمیر انسان اثرگذار باشند. از انجام کار‌های فرهنگی به‌خصوص در محرم غافل نباشیم؛ چراکه عاشورا یک مکتب است که می‌تواند انسان‌ساز باشد و همه ما را در مسیر انسانیت و عقلانیت قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته