دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1403 - 10:09
رازقی:

فعالیت فرهنگی با سرعت به نتیجه ختم نمی‌شود؛ اثربخشی نیازمند هدف‌گذاری است

فعالیت فرهنگی با سرعت به نتیجه ختم نمی‌شود؛ اثربخشی نیازمند هدف‌گذاری است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: فعالیت فرهنگی با سرعت به نتیجه ختم نمی‌شود و برای اثربخشی نیازمند هدف‌گذاری بلندمدت، گام‌بندی‌ها و اولویت‌بند‌های متناسب با رویکرد‌های اجتماعی و مقصود است.
کد خبر : 921808

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با محور برنامه‌های هفته حجاب و عفاف و ایام‌الله ماه محرم با حضور رئیس این دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه در مقوله فعالیت‌های فرهنگی، نتیجه و اثرگذاری برنامه مورد اهمیت است، گفت: فعالیت فرهنگی با سرعت به نتیجه ختم نمی‌شود و برای اثربخشی نیازمند هدف‌گذاری بلندمدت و گام‌بندی‌ها و اولویت‌بند‌های متناسب با رویکرد‌های اجتماعی و مقصود است.

سعید رازقی با اشاره به اینکه قانون به‌عنوان الزام، فرهنگ‌آفرین است، متذکر شد: در صورت عدم تحقق اهداف یک مقوله فرهنگی، قانون به‌عنوان آخرین راهکار، موجب مستولی شدن اهداف در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده آگاهی رساندن با گام‌هایی نرم مانند برگزاری جلسات، پادکست، تیزر‌های تلویزیونی، جلسات مباحثتی و ... نتیجه‌بخش خواهد بود، افزود: یکی از موارد مورد نیاز، برگزاری نشست‌های تخصصی آزاد با حضور موافقین و مخالفین است تا در پنل‌هایی تخصصی با محورهای مختلف با حضور دانشجویان، استادان و اقشار بیرون دانشگاه موارد به بحث گذاشته شود.

فعالیت فرهنگی با سرعت به نتیجه ختم نمی‌شود؛ اثربخشی نیازمند هدف‌گذاری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نسل جدید از هوش، ذکاوت، آگاهی موضوعی و محیطی و تأثیرپذیری بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: این خصوصیات همانند شمشیر دو لبه هستند که اگر به خوبی هدایت و راهنمایی نشوند و در ریل و مسیر تعالی قرار نگیرند، شخص را به ویرانی خواهد رساند.

رازقی با تأکید بر اینکه بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی زائیده عدم اقدامات لازم درباره آگاهی‌رسانی و تشریع معایب و ضرر‌های ناهنجاری‌هاست، تبیین کرد: افراد بسیاری از زمان خود را در مدرسه، دانشگاه، محیط کار و فضا‌هایی برون از خانه می‌گذرانند؛ از این رو این نهاد‌ها می‌توانند متولی بسیاری از برنامه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل تحول است، خاطرنشان کرد: باید سیطره برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، برون‌دانشگاهی باشد و برنامه‌ها با نگاه جامع اجتماعی اجرایی شود.

به گزارش آنا، در حاشیه این نشست از تلاش اسما لک به‌عنوان مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تجلیل شد و سمیه منوچهری به‌عنوان مدیر فرهنگی جدید این واحد دانشگاهی منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته