دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران: براساس داده‌ها و شواهد آماری

بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران: براساس داده‌ها و شواهد آماری
نهمین نشست از سلسله نشست‌های نقش دولت در تأمین مالی آموزش عالی با موضوع «بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران: براساس داده‌ها و شواهد آماری» در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد. 
کد خبر : 921690

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین نشست از سلسله نشست‌های نقش دولت در تأمین مالی آموزش عالی با موضوع «بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران: براساس داده‌ها و شواهد آماری» در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد. 

این نشست که پیرامون اصل سی‌ام قانون اساسی و ضرورت اجرایی‌سازی آن برنامه‌ریزی شده بود با حضور بهروز طهماسب کاظمی، معاون پژوهشی مرکز، پژوهشگران دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ، دفتر مطالعات بخش عمومی و سایر علاقه‌مندان برگزار شد. 

مهران ابراهیمیان به‌عنوان سخنران این نشست، بعد از بیان مفروضات و با اتکا به مطالعات بین‌المللی، داده‌های بودجه خانوار سازمان آمار کشور، داده‌های مربوط به ۲۰ هزار داوطلب پذیرفته شده نهایی به‌همراه دهک درآمدی خانوار آنها به بحث پیرامون نرخ پوشش تحصیلی و نسبت‌های نابرابر آن در دهک‌های مختلف به تفکیک نوع دانشگاه، نقش تحصیلات والدین، درآمد خانوار، سهم دهک‌های درآمدی از جمعیت دانشجویان و به تفکیک نوع دانشگاه (دولتی و غیردولتی)، توزیع دهک‌ها در رتبه‌های پذیرفته‌شدگان کنکور به تفکیک گروه آموزشی و سهمیه مناطق، هزینه سرانه آموزشی فرزندان در مقطع متوسطه دوم و... پرداخت. 

بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران: براساس داده‌ها و شواهد آماری

همچنین حاضرین در این نشست به فراخور نکات خود را پیرامون مباحث مطرح شده بیان کردند و در پایان نیز نتایج کلیدی و راهکار‌های پیش‌رو از سوی سخنران ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته