دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محمدی: واردات مکمل‌ها صفر شده است

محمدی: واردات مکمل‌ها صفر شده است
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولید مکمل در کشور پاسخگوی بازار داخلی است از به صفر رسیدن واردات این محصولات طی چند سال اخیر در کشور خبر داد.
کد خبر : 921689

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی با بیان اینکه بازار مکمل در کشور بازار بزرگی است، گفت: تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور است و طی چند سال اخیر واردات مکمل به صفر رسیده است.

وی افزود: فراورده‌های طبیعی و سنتی ظرفیت‌های فراوانی دارد که البته بازار آن در اندازه‌ای که مد نظرمان است، بزرگ نیست و باید در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده از این فرآورده‌ها اقداماتی انجام شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: در دولت سیزدهم در کمیسیون ماده ۲۰ مصوب شد داروخانه‌های طب سنتی و طبیعی با شرایط تسهیل شده و ویژه در سلامتکده‌ها تاسیس شوند.

او یادآور شد: در حوزه شیرخشک بیشترین حجم نیاز داخل با تولید در کشور رفع می‌شود و تنها بخش کوچکی از شیرخشک‌های رژیمی، متابولیک و یا ماده اولیه که تولید آن برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد، وارداتی است.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: مردم به تضمین سازمان غذا و دارو روی سلامت محصولات غذایی، دارویی و مکمل اطمینان دارند؛ بنابراین نظارت‌های پسینی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته