دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امتیاز فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری عمومی پزشکی اعلام شد

امتیاز فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری عمومی پزشکی اعلام شد
معاونت آموزشی وزارت بهداشت امتیازات تشویقی فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی را اعلام کرد.
کد خبر : 921675

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نود و دومین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در تاریخ دوم تیرماه سال جاری در مورد «امتیازات تشویقی فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی» برگزار و مصوبه آن برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه در شرایط خاص داشتن یکی از موارد زیر می‌تواند به نمره آزمون‌های پایانی دانشجو اضافه کند و یا به عنوان جایگزین پایان‌نامه دانشجویان محسوب شوند:

  • چاپ یا پذیرش چاپ (Accept) مقاله اصیل (Original) یا مقاله مروری در مجلات با نمایه Scopus یا PubMed و یا ISI به عنوان نویسنده اول یا مسئول؛
  • ثبت اختراع بین‌المللی مرتبط با پایان‌نامه؛
  • ارائه دانش فنی؛
  • تولید نمونه اولیه محصول

دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی اگر تا قبل از آزمون جامع پیش کارورزی از پایان‌نامه دفاع کنند و خروجی پایان‌نامه‌نامه یکی از موارد گفته‌شده باشد، ۱۰ نمره به نمره آزمون جامع پیش کارورزی دانشجو اضافه می‌شود و درجه پایان‌نامه دانشجو عالی و نمره آن ۱۹ تا ۲۰ خواهد بود.

همچنین در صورتی که دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی تا قبل از آزمون صلاحیت بالینی از پایان‌نامه دفاع کنند و خروجی پایان‌نامه آن‌ها یکی از چهار مورد گفته شده باشد، ۱۰ نمره به نمره آزمون کتبی صلاحیت بالینی آن‌ها اضافه می‌شود و درجه پایان‌نامه دانشجو عالی و نمره آن ۱۹ تا ۲۰ خواهد بود.

دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی نیز در صورتی که تا قبل از آزمون پایان دوره داروسازی از پایان‌نامه دفاع کنند و خروجی پایان‌نامه آن‌ها یکی از موارد گفته شده باشد، ۱۵ نمره به نمره آزمون پایان دوره داروسازی آن‌ها اضافه می‌شود و درجه پایان‌نامه دانشجو عالی و نمره آن ۱۹ تا ۲۰ خواهد بود.

بر اساس این مصوبه در دوره دکتری عمومی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز هر یک از موارد گفته شده می‌تواند جایگزین پایان‌نامه نیز باشد.

این مصوبه در تاریخ ۱۸ تیر سال جاری با امضای دکتر ابولفضل باقری‌فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از این تاریخ لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته