دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1403 - 12:36

جزییات افزایش پاداش مدال آوران المپیک از زبان وزیر ورزش+ فیلم

جزییات افزایش پاداش مدال آوران المپیک از زبان وزیر ورزش+ فیلم
وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه ما پاداش را 4 برابر کردیم، پیش بینی شده است و بر مبنای بودجه در دسترس وزرات ورزش این اقدام انجام شد و جای نگرانی نیست.
کد خبر : 921673

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی امروز با حضور در محل تمرین مهدی الفتی که برای مسابقات المپیک آماده می شود رفت و ضمن آرزوی موفقیت برای او، گفت: تقریبا دور سومی است که از اردوها ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند، دیدن می کنیم. امروز به دیدن ورزشکاری آمدیم که برای اولین بار است در رشته ژیمناستیک کسب سهمیه می‌کند. باتوجه به آنچه در تمرین امروز مشاهده کردیم، خداراشکر از آمادگی خوب برخوردار است و گرفتن مدال المپیک دور از دسترس مهدی نیست.

ورزشکاران با آرامش در المپیک حضور پیدا کنند

وی افزود: ما هیچ فشاری روی ورزشکاران نداریم و از آنها می‌خواهیم در کمال آرامش فعالیت خود را داشته باشند تا انشاالله موفق باشند. رشته ژیمناستیک رشته مادر است و مورد توجه وزارت خانه است. حدود 1700 مکانی که این رشته بتواند فعالیت داشته باشد در سراسر کشور داریم. نزدیک 750 مکان اختصاصی داریم و سرمایه گذرای خوبی صورت گرفته است اما همچنان باید توجه بیشتری شود. ان شاالله با همدلی که خانواده ژیمناستیک تا به امروز انجام داده و زیر سایه آرامش این رشته نیز بیش از پیش موفق باشد.

500 میلیارد بودجه برای تقویت تجهیزات

هاشمی در خصوص تقویت تجهیزات این رشته گفت: به لحاظ مسابقات جهانی به تجهیزات بهتری نیازمند هستیم. در بعضی از رشته ها تجهیزاتشان مربوط به 20 سال گذشته است. ما 500 میلیارد اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، پیش بینی کردیم که رشته ژیمناستیک نیز مشمول این مورد است.

افزایش پاداش ها با پیش بینی دقیق انجام شده

وی در خصوص پاداش قهرمان های المپیکی اظهار کرد: اینکه ما پاداش را 4 برابر کردیم، پیش بینی شده است و بر مبنای بودجه در دسترس وزرات ورزش است این اقدام انجام شد و جای نگرانی نیست. آوردگاه المپیک مهم ترین آوردگاه دنیا هست و بهترین های دنیا در آن حضور دارند. این مبلغ اعلام شده، کمترین مبلغی است که توانستیم اعلام کنیم. هر مدالی برای ما ارزشمند است. ما در المپیک سابقه 80 ساله داریم اما تعداد مدال ها زیاد نیست. بر این اساس برای مدال طلا 8 میلیارد، مدال نقره 4 میلیارد و مدال برنز 2 میلیارد که تقریبا  افزایش چهار برابری پیش بینی شده تا هر عزیزی توانست این مدال ها را بگیرد، تقدیمش کنیم. تمام پاداش های مربوط به گذشته بوده تا ابتدای سال 1403 با حضور رئیس جمهور شهید پرداخت کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته