دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مساجد سبعه؛ مسجد امام علی و مسجد حضرت فاطمه +فیلم

مساجد سبعه؛ مسجد امام علی و مسجد حضرت فاطمه +فیلم
مساجد سَبعه یا مساجد هفت‌گانه، مسجد‌های قدیمی در شهر مدینه است. مسجد حضرت علی (ع) و مسجد حضرت فاطمه (س) ازجمله این هفت مسجد و زیارتگاه حاجیان و زائرانی بوده که به سرزمین وحی سفر می‌کنند.
کد خبر : 921648

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مساجد سبعه، عنوان هفت مسجدی است که در مدینه و در نزدیکی هم قرار دارند. تاریخ این مساجد به صدر اسلام باز می‌گردد و برای یادبود شخصیت‌هایی است که در جریان غزوه خندق در آن مکان حضور داشتند یا نماز گزاردند. این مساجد بر روی تپه‌ای در سمت غربی کوه سَلْع و در نزدیکی خندقی به طول شش کیلومتر که مسلمانان در زمان پیامبر (ص) برای دفاع از مدینه در مقابل حمله کفار کنده بودند، واقع شده است.

درجنگ احزاب چند نفر ازجمله عمرو بن عبدود از روی این خندق پریدند و امیرالمومنین در جنگ پر افتخاری آنها را به زمین کوبید. برای یادگاری این جنگ که امام علی (ع) قهرمان آن است، مسجدی به نام امیرالمومنین بر فراز این تپه کوه سلع ساخته شد. همچنین برای اینکه ایثار حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار رزمندگان این جنگ به یادگار بماند محرابی برای جای نماز صدیقه طاهره دراین مکان ساخته شد. مسجد فاطمه (س) در غرب مسجد امام علی (ع) مسجدی کوچک و بدون سقف بود و حضرت زهرا (س) هنگام جنگ خندق در این مکان برای پدر و همسرش علی (ع) غذا و نان تهیه می‌کرد و برای پیروزی مسلمانان مشغول دعا و نماز بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته