دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اهدای جایزه چند هزار دلاری به یک دانش آموز به منظور پذیرش در یک دانشگاه خاص

اهدای جایزه چند هزار دلاری به یک دانش آموز به منظور پذیرش در یک دانشگاه خاص
یک دبیرستان در یانتای، استان شاندونگ چین به یکی از دانش‌آموزان خود 500 هزار یوان (68800 دلار) پول نقد برای پذیرش در دانشگاه برتر این کشور به نام « دانشگاه چینهوا» پاداش داده است.
کد خبر : 921599

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدرسه راهنمایی«Yantai Qinghua» اخیرا مراسم اهدای جایزه به دانش‌آموزی به نام «لوآن تیان هائو» را برگزار کرد.

«لوآن تیان هائو» پس از کسب 681 امتیاز از 750 در آزمون سراسری ورودی دانشگاه و برتری در آزمون تکمیلی «برنامه تقویت رشته‌های پایه» توانست در این دانشگاه پذیرفته شد.

تصاویرمنتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌داد که به لوان بسته‌های پول نقد ارائه شده است. به گفته مدرسه، این جایزه یک بورسیه تحصیلی ویژه است که سال گذشته طرح آن مطرح شده و به هر دانش‌آموز پذیرفته شده در دانشگاه چینهوا یا پکن 500هزار یوان اعطا می‌شود.

اگر بیش از 10 دانشجو پذیرفته شوند، مجموع جایزه 5 میلیون یوان بین آنها تقسیم می‌شود. در این گزارش آمده است که طی دو سال گذشته به سه دانشجو این بورسیه اعطا شده است.

لوان در سخنرانی خود در طی مراسمی که مدرسه تدارک دیده بود از مدرسه تشکر کرد و بر منابع باکیفیت، به ویژه تجهیزات آزمایشگاه‌های فیزیک تاکید کرد. به گفته او این امکانات به او در قبولی آزمون «برنامه تقویت رشته‌های پایه» کمک زیادی کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بودجه این مدرسه خصوصی توسط یک شرکت خصوصی به نام «Aiwei Group» تامین شده است.

در حالی که برخی این جایزه قابل توجه را به دلیل کمک قابل توجهی به زندگی دانشجویان در کالج ستودند، برخی دیگر آن را به عنوان یک تاکتیک تجاری برای جذب دانشجویان بیشتر مورد انتقاد قرار دادند که دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش را در مورد ارتقای دانش‌آموزان با امتیاز بالا نقض می‌کند.

پکن نیوز در یک مقاله تفسیری استدلال کرد که مدارس دولتی توانایی پرداخت چنین بودجه‌هایی را ندارند و اجازه دادن به مدارس خصوصی برای اهدای جوایز در ازای قبولی دانش آموزان در دانشگاه های برتر می‌تواند منجر به رویکردی سودگرایانه به آموزش شود و ارزش‌های اصلی فراگیری دروس را تضعیف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته