دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1403 - 04:30
ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با آنا:

دولت چهاردهم فراجناحی عمل کند/ پزشکیان باید اعتماد بین دولت و جامعه را تأمین کند

دولت چهاردهم فراجناحی عمل کند  پزشکیان باید اعتماد بین دولت و جامعه را تأمین کند
دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با بیان اینکه دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند، گفت: اگر پزشکیان فراجناحی عمل کند قطعاً ظرفیت مضاعفی در دولت چهاردهم به وجود خواهد آمد و این ظرفیت مضاعف به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر می‌شود.
کد خبر : 921555
محمد ناظمی‌اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه دولت جدید باید بر افزایش مشارکت مردم و سرمایه‌های اجتماعی تمرکز جدی داشته باشد، گفت: به عبارت بهتر دولت چهاردهم باید همه طیف‌های جامعه را مدنظر داشته باشد و روی آنها تمرکز و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشد. ضرورت دارد آقای پزشکیان رئیس جمهور همه باشد و برروی اجابت مطالبات مردم که در فضای انتخاباتی مطرح طرح و ایده و راهکار عملیاتی ارائه دهد.
 
وی افزود: از سوی دیگر از رئیس‌جمهور جدید انتظار می‌رود شیوه‌های مختلف را مدنظر داشته باشد و کارشناسی کند؛ شیوه‌هایی که چه در گذشته و چه در زمان حال مطرح بوده و یا هستند و از میان آنها بهترین و کارآمدترین را برگزیند. آقای پزشکیان در مناظرات مطرح کرده بود که برنامه ندارد و می‌خواهد برنامه هفتم را اجرا و برروی آن تمرکز دارد ولی باید در نظر داشت اجرای برنامه هفتم هم نیازمند روش‌هایی است و قاعدتاً باید سازوکارهای اجرای برنامه هفتم را بررسی کرد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مدیران ادامه داد: آنهایی که به آقای پزشکیان رأی دادند مطالباتی دارند و لازم است مطالبات اینها در نظر گرفته شود و یا آنهایی هم که به وی رأی نداده‌اند به خاطر اختلاف سلیقه سیاسی بوده ولی اختلاف سلیقه نباید منجر به حاشیه رانده شدنشان شود. رئیس دولت چهاردهم مسیری سخت و دشوار را در پیش دارد و باید اعتماد فی ما بین دولتش با جامعه را تأمین کند.
 
ناظمی اردکانی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند، گفت: آقای پزشکیان در مناظرات مطرح کرده بود که همواره برای پیشرفت کشور باید اختلافات را کنار گذاشت و تأکید داشت برای تحقق این مهم دارای طرح و برنامه است و به آن عمل خواهد کرد؛ این سخن کاملاً درست از زبان ایشان جاری شد ولی اصل پایبندی به آن است و خیلی می‌تواند کارساز باشد.
 
وی تأکید کرد: برای اینکه اختلاف کنار گذاشته شود ابتدا باید میان خواص و جریان‌های سیاسی کشور اختلاف و موضوعات حل و فصل و کنار گذاشته شوند و گام دوم این است که از سلایق سیاسی موجود فصل مشترکی استخراج شود و با تکیه بر آن، مسیر طی شود و قاعدتاً آقای پزشکیان توان انجام این کار را دارد. اگر این موارد مدنظر رئیس جمهور باشد می‌توان امید داشت دولت چهاردهم به یک دولت فراجناحی و ائتلافی در سطح ملی تبدیل شود و آن را دولت اجماع ملی خواند.
 
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه از ظرفیت کسانی که به آقای پزشکیان رأی ندادند نباید غفلت شود، گفت: به هر حل نزدیک به 14 میلیون نفر به رئیس جمهور منتخب رأی نداده‌اند و آمار کمی نیست و لذا نمی‌توان از ظرفیت‌ این تعداد به راحتی عبور کرد و آنها را نادیده گرفت.

ناظمی اردکانی اظهار کرد: اگر آقای پزشکیان فراجناحی عمل کند قطعاً ظرفیت مضاعفی در دولت چهاردهم به وجود خواهد آمد و این ظرفیت مضاعف به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر می‌شود و در مسیر مقابله با بی‌عدالتی و اقتصاد رانتی موفقیت‎های بسیاری را به دست می‌آورد و ناهنجاری‌های اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته