دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد ۲۰۳ درصدی جابجایی مسافر از فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به سال ۱۴۰۰

رشد ۲۰۳ درصدی جابجایی مسافر از فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به سال ۱۴۰۰
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافراز طریق فرودگاه امام جابجا شده اند که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۷.۶ میلیون مسافر رسید و رشد ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : 921527

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید چلندری، امروز در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه حمل‌ونقل هوایی گفت: اجرای فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) آرزوی ۲۰ ساله مردم ایران بود که در دولت سیزدهم محقق شد و عملیات اجرایی این پروژه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

چلندری با بیان عملکرد این شرکت در دولت سیزدهم، گفت: یکی از اقدامات موثر از سوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، پس از ۲۰ سال وقفه خرید تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به فراخوان ۶۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های در دست اقدام، تاکید کرد: ۷ پروژه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخت است که البته پروژه‌های مربوط به هسته پیشران شهر فرودگاهی، آماده بهره‌برداری است.

رشد جابجایی مسافر در فرودگاه امام

در ادامه این نشست مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به افزایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام و در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافراز طریق فرودگاه امام جابجا شده است که این میزان جابجایی در سال ۱۴۰۱ به ۶.۶ میلیون مسافر و در سال ۱۴۰۲ به ۷.۶ میلیون مسافر رسید.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا ۱۷ تیر ماه سال جاری ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شده اند که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته