دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1403 - 15:37

نجفی: دولت چهاردهم به چالش حاشیه‌نشینی رسیدگی کند

نجفی: دولت چهاردهم به چالش حاشیه‌نشینی رسیدگی کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در کشور مسئله مناطق محروم و حاشیه‌نشین‌هاست و دولت چهاردهم باید به آن رسیدگی کند.
کد خبر : 921522

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نخستین همایش معاونان سازندگی و محرومیت‌زدایی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور مجموعه بسیج اساتید در پهنه کشور از محروم‌ترین نقاط تا استان‌های مرکزی و در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌ها، فرصت بسیار خوبی است تا موضوع سازندگی تقویت یابد و از این ظرفیت توانمند دلسوز بهره وافر ببرد.

وی توصیه کرد: همانگونه که مورد تأکید دکتر طهرانچی بوده، باید از کار به شکل جزیره‌ای پرهیز کرد و به کار شبکه‌ای و شبکه‌سازی در بسیج اساتید در مقیاس کشوری بیش از کار به صورت فرد به فرد، واحد به واحد یا حتی استان به استان اهمیت داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: بسیج اساتید مربوط به همه کشور است و متعلق به شخص، گرایش، حزب یا جایگاه خاصی نیست؛ بنابراین باید ثمرات حضور این قشر دانشی و متعهد در صحنه به تمام اقشار یا نقاط کشور برسد.

نجفی با اشاره به رسالت اجتماعی دانشگاه مسئله‌محور تبیین کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در کشور مسئله مناطق محروم و حاشیه‌نشین‌هاست و اگر بتوان درباره رسیدگی به وضعیت معیشت، درمان، اشتغال و اجرای کلان پروژه‌ها یا طرح‌های دانش‌بنیان اقدامی انجام داد، درراستای رسالت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و سند توسعه و تحول گام برداشته‌ شده است.

وی پیشنهاد کرد که این گردهمایی می‌تواند به‌عنوان نقطه شروعی برای یک تعامل جمعی و آغاز یک پروژه شبکه‌ای با در نظر گرفتن خصوصیات منطقه‌ای، صرفه و صلاح و جنبه‌های علمی و تحقیقاتی آن باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته