دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1403 - 09:59
در گفت وگو با آنا؛

زارعی: به دلیل جوانی رشته سنگنوردی امکانات ما محدود است/ مدال المپیک در کلکسیون علیپور کم است

زارعی: به دلیل جوانی رشته سنگنوردی امکانات ما محدود است  مدال المپیک در کلکسیون علیپور کم است
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در بحث زیرساخت ها و امکانات مجموعه های سالنی، به دلیل جوان بودن این رشته، ظرفیت های محدودی داریم.
کد خبر : 921507

رضا زارعی پس از تمدید تفاهم نامه با مرکز ورزش و دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در رابطه با اهداف و چشم انداز های اصلی این تفاهم نامه گفت: در تفاهم نامه ای که سه سال پیش امضا کردیم، روابط بسیار خوبی داشتیم. در بحث قهرمانی در دوتا از مسابقات لیگ سنگنوردی ما دانشگاه آزاد اسلامی تیم داد و قهرمان شد. توسعه سنگنوردی و ورود آن به المپیک اغلب سازمان ها را مجاب کرد که این ورزش را در مجموعه های خود به کار گیرند. امیدوار هستم این اشتراکات و تفاهم موجب ساخت جامعه ای سالم تر و همراه با حضور دانشجویان در دل طبیعت باشد.

ظرفیت محدود به دلیل جوان بودن رشته سنگنوردی

وی افزود: فدراسیون کوهنوردی در 31 استان همراه با 350 هیئت شهرستان، بالغ بر 700 باشگاه کوهنوردی و صعود های ورزشی در سطح کشور، توسعه های بسیاری داشته است. در بحث زیرساخت ها و امکانات مجموعه های سالنی به دلیل جوان بودن این رشته، ظرفیت های محدودی داریم و می‌توانیم از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی هم در بعد نیروی انسانی هم در بعد زیرساخت ها استفاده کنیم. سرمایه گذاری های خوبی که دانشگاه آزاد اسلامی در برخی شهر در رشته سنگنوردی انجام داده، تنها با همکاری مجموعه هایی که دارای مربی و نیروی انسانی متخصص هستند موجب ارتقا سطح ورزشی دانشجو ها خواهد شد. امیدوار هستیم با این تفاهم و همکاری، سنگنوردی نیز به جمع مجموعه های قدرتمند ورزشی دانشگاه آزاد بپیوندد و نهایتا با حضور در میادین بین المللی به رشد ورزش قهرمانی ما منجر شود.

زارعی در خصوص احتمال برگزاری بازی های لیگ به میزبانی دانشگاه آزاد گفت: واحد تهران غرب دیوار های بسیار خوبی دارد و می تواند میزبان اردوهای تیم ملی و برگزاری لیگ قهرمانی کشور باشد. امیدوار هستیم دانشگاه آزاد قبول زحمت کند و میزبانی برگزاری بازی های لیگ را بر عهده گیرد.

علیپور تجربیات زیاد و خوبی دارد

رئیس فدراسیون کوهنوردی در رابطه با تنها نماینده این فدراسیون در المپیک گفت: رضا علیپور در مسابقات انتخابی با رتبه پنجمی که در دو مسابقه شانگهای و بوداپست کسب کرد، راهی پاریس خواهد شد. تمرینات خوبی و تجربیات زیادی دارد. دو مدال طلا دارد و می تواند از تجربیات خود در پاریس نیز استفاده کند. با این حال رویداد بسیار سنگینی است و هیچگونه پیشبینی نمی توان داشت اما ناامید هم نیستیم. او فقط مدال المپیک را در کلکسیون خود کم دارد. امیدوار هستیم به آن نیز که حق تلاش های چند ساله اش است، دست یابد. در حال حاضر در اردوی قزوین هست. باتوجه به خطر آسیب دیدگی و دور بودن از تمرینات متمرکز، از رفتن به دو مسابقه سوئیس و فرانسه صرف نظر کرد. 25 روز دیگر باید در پاریس حاضر شود. علیپور ده روز زودتر اعزام می‌شود و علاوه بر تمرینات اردو قزوین، در شهر پاریس تمرینات تخصصی خود را ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته