دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رضایت اولیای دم و انصراف از حکم قصاص پس از ۲۳ سال

رضایت اولیای دم و انصراف از حکم قصاص پس از ۲۳ سال
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: با رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال تحمل حبس به زندگی بازگشت.
کد خبر : 921500

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال ۱۳۸۰ در یک منازعه میان چند خانواده از اهالی یک روستا بر سر زمین کشاورزی، پدر، پسر و عموی یکی از خانواده‌ها توسط اعضای خانواده دیگر به قتل می‌رسند. در ادامه یکی از اعضای خانواده متهم در حین ارتکاب جرم دستگیر می‌شود و سه نفر دیگر متواری می‌شوند تا اینکه در سال ۱۳۹۰ یعنی ۱۰ سال پس از قتل مابقی نفرات نیز دستگیر و راهی زندان می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جلسه‌ای که با حضور خانواده مقتول برگزار شد ضمن قدردانی از اقدام کریمانه اولیای دم با اشاره به این که این اقدام انسان دوستانه در اوج اقتدار از باقیات صالحات خواهد بود گفت: بی تردید عزت شما در دنیا و آخرت افزون خواهد شد.

کرمی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی استان که مبتنی بر صلح و سازش است، اظهار کرد: اولیای دم در اقدامی کریمانه پس از ۲۳ سال از کشته شدن ۳ نفر از اعضای خانواده خود، در طلیعه ماه محرم و به حرمت سید و سالار شهیدان از قصاص گذشته و متهم محکوم به قصاص را بخشیدند.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ گذشت در بین مردم و دوری از کینه و عداوت خاطرنشان کرد: قصاص حق است، اما اگر گذشت شود بهتر است و این کار ارزشمند سبب بازگشت یک نفر به زندگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه این پرونده در سال ۱۳۸۰ در یکی از روستا‌های بخش درودفرامان کرمانشاه با کشته شدن ۳ نفر از اعضای یک خانواده توسط ۴ نفر از اهالی همان روستا به دلیل منازعه در خصوص اختلاف بر سر زمین کشاورزی تشکیل شد، افزود: از چهار نفر متهم، دو نفر در سال‌های گذشته به قصاص محکوم شدند و یک نفر نیز در زندان فوت شد.

کرمی یادآور شد: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ، تلاش و پشتکار برای غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین صفت عظیمی را در خود رشد دهد بی تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار خواهد بود.

لازم به ذکر است سرپرست اجرای احکام در پایان یادآور شد حکم قصاص چهارمین نفر نیز در آستانه اجرا بود، اما به دلیل آنکه بارقه‌هایی از امکان سازش وجود داشت در نهایت با پیگیری‌هایی که از سوی دستگاه قضایی استان و بزرگان محلی صورت گرفت، پس از ۲۳ سال رضایت اولیای دم جلب و محکوم به قصاص بخشیده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته