دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 15:59

افتتاح سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان اروند

سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و تیز و برنده بیمارستان اروند اهواز همزمان با هفته محیط زیست با شعار به‌سوی "طبیعت، برای زندگی در اهواز" افتتاح شد.
کد خبر : 92146

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با اعلام این مطلب گفت‌: اداره محیط زیست اهواز در راستای اجرای قوانین زیست محیطی طی دوسال اخیر اقدامات بسیاری را انجام داده است که نتیجه آن تجهیز همه بیمارستان‌ها به سیستم تصفیه خانه و سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی بوده است.


علی بنی عگبه ادامه داد: آنچه امروز همزمان با هفته محیط زیست به بهره برداری می‌رسد سیستم بی‌خطرسازی جدیدی است که بر اساس شرایط ویژه مدیریت پسماندهای پزشکی در این بیمارستان به بهره برداری رسیده و جایگزین سیستم قبلی می‌شود.


وی افزود: خروجی سیستم قبلی بیمارستان علیرغم فعالیت استاندارد خروجی ولی به دلیل کم بودن ظرفیت دستگاه‌، خروجی خونابه‌دار‌، خرابی‌های مکرر و لزوم بهره‌گیری از سیستم دیگر بیمارستان‌ها از مدار استفاده خارج شد.


وی علت مهم این امر را شرایط ویژه استقرار بیمارستان و اتاقک‌های نگهداری پسماندهای پزشکی در محدوده بلافصل تردد عموم مردم و نشت و پراکنش آلودگی در محیط هنگام انتقال پسماندها توسط شهرداری دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته