دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از تلفن‌ هوشمند در مدارس ایالات متحده ممنوع می‌شود

استفاده از تلفن‌ هوشمند در مدارس ایالات متحده ممنوع می‌شود
مدارس ایالات متحده، قصد دارند به دلیل کاهش حواس‌پرتی، بهبود عملکرد تحصیلی و ترویج تعاملات اجتماعی بهتر بین دانش‌آموزان، استفاده از تلفن‌های هوشمند را در مدارس ممنوع کنند.
کد خبر : 921455

یک مقاله که به تازگی در سایت الجزیره منتشر شده است، روند فزاینده ممنوعیت تلفن‌های هوشمند در مدارس در ایالت‌های مختلف و مناطق مدرسه در ایالات متحده را مورد بحث قرار داده است.

 ‌
دلایل اصلی این ممنوعیت‌ها شامل کاهش حواس پرتی، بهبود عملکرد تحصیلی و ترویج تعاملات اجتماعی بهتر در بین دانش‌آموزان است.
معلمان و قانونگذاران استدلال می‌کنند که تلفن‌های هوشمند منبع مهمی برای حواس پرتی در کلاس‌های درس هستند. دانش‌آموزان اغلب از تلفن‌های خود برای پیامک، بازی و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که می‌تواند تمرکز آنها را بر یادگیری مختل کند. 

چرا گوشی‌های هوشمند در مدارس مشکل ساز هستند؟

بر اساس نظرسنجی موسسه Pew Research که در نوامبر گذشته انجام شد، تقریباً سه چهارم معلمان دبیرستان‌های ایالات متحده می‌گویند تلفن‌های هوشمند عامل اصلی حواس پرتی در کلاس هستند.

چندین ایالت از جمله فلوریدا، ایندیانا، اوکلاهما، ورمونت و کانزاس، قوانین یا سیاست‌هایی را برای اجرای این ممنوعیت‌ها ارائه کرده‌اند. در ایندیانا، یک قانون جدید الزام می‌کند که مدارس استفاده از وسایل ارتباطی بی‌سیم را در زمان کلاس ممنوع کنند، به استثنای موارد اضطراری و مسائل مربوط به سلامت. 

حامیان این ممنوعیت‌ها معتقدند که این ممنوعیت‌ها به ایجاد محیطی مساعدتر برای یادگیری و ارتباط چهره به چهره کمک می‌کند.
اخیرا لس‌آنجلس نیز به فهرست رو به رشد مدارس، ایالت‌ها و شهرهای ایالات متحده پیوست که استفاده از تلفن‌های هوشمند را در مدارس دولتی محدود می‌کنند. 

ماه گذشته، هیئت یکپارچه مدرسه منطقه لس آنجلس، که مسئولیت حدود 1000 مدرسه را بر عهده دارد، قطعنامه‌ای را برای تدوین سیاستی برای ممنوعیت استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طی 120 روز تصویب کرد. با این حال، این سیاست تا سال 2025 اجرا نخواهد شد. کالیفرنیا قانونی را در سال 2019 تصویب کرد که به مناطق مدارس اجازه می‌دهد استفاده از تلفن هوشمند را در ساعات مدرسه به استثنای مواقع اضطراری محدود کنند.

هفته گذشته، دکتر ویوک مورتی، جراح عمومی ایالات متحده، خواستار افزودن برچسب‌های هشدار به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شد، مشابه هشدارهای بهداشتی که در محصولات تنباکو و الکل ظاهر می‌شود.

مورتی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: رسانه‌های اجتماعی با آسیب‌های سلامت روانی قابل توجهی برای نوجوانان همراه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته