دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احتمال اجرای کنسرت «ریچارد کلایدرمن» در ایران

احتمال اجرای کنسرت «ریچارد کلایدرمن» در ایران
تهیه کننده‌ ایرانی تور کنسرت‌های «ریچارد کلایدرمن» در کانادا، از پیش بینی اجرایی ویژه برای این هنرمند جهانی خبر داد.
کد خبر : 921433

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  کنسرت «ریچارد کلایدرمن» ۱۹ و ۲۲ نوامبر در تورنتو و ونکوور کانادا به تهیه کنندگی کمپانی «لیما» برگزار خواهد شد و پس از برگزاری تور کنسرت خواننده‌های ایرانی در اروپا، کانادا، استرالیا و بسیاری از شهر‌های اروپا، حالا کمپانی لیما فعالیت‌های بین المللی خود را از سر گرفته است.

برگزاری و اجرای انحصاری کنسرت یکی از بهترین پیانیست‌های جهان در شرایطی به عهده کمپانی ایرانی است که «ریچارد کلایدرمن» پیش‌تر تور جهانی کنسرت‌هایش را با بزرگترین غول‌های این حوزه در سال ۲۰۲۲ روی صحنه برده است.

میلاد ماهان راد مدیرعامل کمپانی لیما رکوردز که تهیه کنندگی این تور بزرگ را در کانادا بر عهده دارد، درباره این همکاری بین‌المللی با چهره سرشناس موسیقی کلاسیک جهان، معتقد است: پس از برگزاری بیش از بیست تور جهانی با خواننده‌های کمپانی لیما در سراسر دنیا، حالا همکاری با چهره‌های مطرح موسیقی جهان یکی از جدی‌ترین موضوعاتی ست که در راس هدف گذاری‌های ما قرار دارد و همکاری با ریچارد کلایدرمن در گام نخست، بی شک می‌تواند شروعی برای گسترش فعالیت‌های ما در اجرا‌های بین المللی باشد. کمتر هنرمندی در حوزه موسیقی کلاسیک هست که در کانادا مورد استقبال چندین هزار نفره در سالن‌های بزرگ قرار بگیرد و کلایدرمن شاید تنها چهره ای است که به شکلی جالب توجهی مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفته است.

ماهان راد که پیشتر تجربه مدیریت و سرمایه گذاری بسیاری اجرا‌های بین‌المللی من جمله اجرای خوانندگان ایرانی در اکسپوی دوبی و چندین تور اروپا، استرالیا و کانادا را بر عهده داشته، معتقد است: کلایدرمن چهره‌ای جهانی و مهم در موسیقی کلاسیک جهان است و تور کنسرت هایش مخاطبان زیادی را در سراسر جهان دارد. بعد از برگزاری تور کانادا قرار است درباره حضور این هنرمند در ایران با ایشان مذاکراتی صورت پذیرد و تصمیم داریم برای اواخر امسال، کنسرت او را در تهران برگزار کنیم. همکاری‌های زیادی با ما در این زمینه از سوی مدیران فرهنگی شده و تصمیم داریم این موضوع را به صورت جدی در ایران به سمت اجرایی شدن هدایت کنیم.

«ریچارد کلایدرمن» تاکنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌ و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه، دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است.

کلایدرمن سبک کار خود را ترکیبی نو- رمانتیک از موسیقی کلاسیک و پاپ می‌داند.

کار او با «چکامه‌ای برای آدلین» در سال ١٩٧٦ آغاز شد که موفقیتی جهانی داشت و ٢٢ میلیون نسخه در ٣٨ کشور دنیا فروخت.

در کتاب رکورد‌های جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌است. کلایدرمن به ویژه در آسیا بسیار محبوب است. او نخستین کنسرت خود را در سال ۱۹۷۹ برگزار کرد و از آن زمان بیش از ۲۵۰۰ کنسرت اجرا کرده‌است. نانسی ریگان همسر رونالد ریگان رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را «شاهزاده رمانس» لقب داده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته