دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسجد ذوقبلتین+ فیلم

مسجد ذوقبلتین+ فیلم
مسجد ذوقبلتین یکی از قدیمی ترین مساجد در مدینه است که در آن در بین نماز پیامبر (ص) دستور تغییر قبله یا جهت نماز از مسجد الاقصی به مسجدالحرام صادر شد. 
کد خبر : 921345

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسجد ذوقبلتین، از مساجد تاریخی اسلام در مدینه است. در این مسجد سمت نماز (قبله) مسلمانان از بیت المقدس به مکه تغییر پیدا کرد و کعبه قبله همه مسلمانان در سراسر جهان شد. خداوند در آیه 144 سوره بقره تغيير قبله را بيان کرده و خطاب به رسول خدا فرمود:

"فَوَلِّ وَجْهَکَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ - پس روی به جانب مسجدالحرام کن " و به هدایت الهی و فرشته وحی پیامبر درسال دوم هجری در هنگام نماز روی مبارکشان را ازسمت بیت المقدس به سوی قبله جدید مسلمانان یعنی مسجدالحرام که قبله ابراهیمی بود، برگرداندند. مسجد ذوقبلتین که بسیار کوچکتر از مسجد قبا است می تواند 2000 نمازگزار را در خود جای دهد.

مسجد ذوقبلتین یکی از مساجد سبعه است وهمچنان که بیت المقدس و مسجدالحرام مورد توجه مسلمانان جهان است این مسجد هم مورد توجه است و مسلمانان بخاطر دشمن ستیزی و مبارزه با یهودی که جنایت می کند در آن همگان به یاد مردم مظلوم غزه و برائت از مشرکین و یهود و کفار هستند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب