دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه عربستان سعودی به دنبال ارتقای آموزش الکترونیکی است

دانشگاه عربستان سعودی به دنبال ارتقای آموزش الکترونیکی است
دانشگاه شاه خالد عربستان آغاز دومین دوره نوآوری در آموزش هکاتون به دنبال ارتقای آموزش الکترونیکی است.
کد خبر : 921284

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه شاه خالد عربستان آغاز دومین دوره نوآوری در آموزش هکاتون را به طور رسمی افتتاح کرد. هکاتون (Hackathon) رویدادی است که در آن برنامه نویسان رایانه و افراد دیگری که به توسعه نرم‌افزار و پروژه‌های نرم افزاری مشغول هستند گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در این مراسم، پروفسور سعد بن محمد بن داجم، رئیس موقت دانشگاه، اظهار داشت که هدف دانشگاه شاه خالد ارتقای کیفیت آموزش و زندگی دانشگاهی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی برای شکل دادن به آینده آموزش است.

دکتر عادل السرعی، معاون آموزش الکترونیکی، طی سخنرانی خود تاکید کرد که از جمله اهداف کلیدی هکاتون، تقویت نوآوری و پایداری در آموزش، بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن، افزایش نتایج آموزشی، و ارتقای همکاری و مشارکت اجتماعی است.

هدف این هکاتون رسیدگی به چالش‌های مربوط به توسعه یک سیستم آموزشی هوشمند و یادگیری شخصی با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین افزایش تجارب آموزشی در زمینه‌های علمی و فنی است. همچنین هدف از آن تشویق همکاری بین دانشجویان و مشارکت فعال آنها در فرآیند آموزشی است.

السرعی خاطرنشان کرد که نتایج مورد انتظار هکاتون شامل ایجاد مدل‌های اولیه برای راه‌حل‌های نوآورانه، بهبود تجربه یادگیری، اجرای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین توسعه مهارت‌های شرکت‌کنندگان و افزایش آگاهی در مورد اهمیت آموزش الکترونیکی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب