دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگ خطر برای استقلال و هشدار برای تکرار رویه غلط فصل گذشته/ چند بار از یک سوراخ گزیده می شوی آقای نکونام؟

زنگ خطر برای استقلال و هشدار برای تکرار رویه غلط فصل گذشته  چند بار از یک سوراخ گزیده می شوی آقای نکونام؟
به نظر می‌رسد رویه استقلال درست همانند فصل گذشته است با این تفاوت که نام مدیران باشگاه تغییر کرده و سرمربی این تیم هم همان لیستی را به باشگاه داده که کل مدیران فوتبال ایران توانایی جذب آنها را ندارند.
کد خبر : 921070

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی روزهای اخیر حضور نفراتی مثل مهدی تیکدری، میلاد زکی پور و شایعه حضور بازیکنی مثل فرشید باقری در استقلال باعث انتقاد طرفداران تیم استقلال از جواد نکونام در فضای مجازی شده به شکلی که آنها اصلا از گزینه های حضور در استقلال رضایت نداشته و مدعی هستند اگر نکونام فصل گذشته معتقد بود استقلال جای بازیکنان بزرگ است پس چگونه قصد دارد چنین نفراتی را برای فصل جدید جذب کند؟

این سوالات همزمان با سکوت عجیب سرمربی استقلال توام شده است. سکوتی که فصل گذشته اصلا وجود نداشت و سرمربی آبی پوشان در اولین دیدار خود با علی خطیر ساعت 23 شب مقابل باشگاه با یکی از خبرنگاران مصاحبه کرد و مدعی شد این تیم نیازمند جذب بازیکنان بزرگ است. در واقع نکونام از همان روز اول این سیاست را داشت که بازیکنان بزرگ دانه درشت را جذب کند اما حالا که اسم بازیکنان معمولی لیگ مطرح شده او واکنشی به مسائل ندارد و همین مساله هواداران استقلال را نگران کرده است.

اما این تنها یک طرف مساله است و افراد منتسب به نکونام سکوت وی را به دلیل شرایط این روزهای استقلال می دانند. نزدیکان نکونام اعتقاد دارند سرمربی استقلال نفراتی چون سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی قائدی، رامین رضاییان، محمد دانشگر، عارف آغاسی و ... را می خواهد و این نفرات می توانند به استقلال کمک کنند اما باشگاه در این مدت نتوانسته نفرات مد نظر نکونام را جذب کند.

حالا باید یک سوال از سرمربی استقلال پرسید که اگر این لیست صحیح است که کم و بیش نام هایش توسط باشگاه تائید شده چگونه ممکن است مدیران استقلال بتوانند این نفرات را جذب کنند؟ شاید نکونام منظورش از ارائه چنین لیستی که سال گذشته هم تکرار شده بود جذب نکردن آنها است وگرنه هیچ مدیری در فوتبال ایران توانایی جذب بازیکنانی که با باشگاه های خود قرارداد دارند یا ارقام جذب آنها بسیار سنگین است را ندارد؟ تاکید می کنیم هیچ مدیری!

زنگ خطر برای استقلال و هشدار برای تکرار رویه غلط فصل گذشته/ چند بار از یک سوراخ گزیده می شوی آقای نکونام؟

به طور مثال علیرضا جهانبخش در چند نوبت اعلام کرد قصد حضور در فوتبال ایران را ندارد و می خواهد در اروپا به فوتبال خود ادامه بدهد. یا مثلا مهدی قائدی به دلیل یک شکایت خانوادگی حق حضور در ایران را ندارد و در صورت حضور در کشور دچار مشکل می شود(او حتی به خاطر همین مساله با تیم ملی به تهران سفر نکرد)، چنین بازیکنی چگونه می تواند به استقلال بیاید؟ محمد دانشگر و عارف آغاسی هم نمونه های داخلی هستند که باشگاه های تراکتور و سپاهان با پرداخت 50 میلیارد مبلغ رضایتنامه هم حاضر به جدایی آنها نیستند چون برای جذب نفراتی در حد آنها باید کل تیم ها را جستجو کنند و آخر هم جایگزین این نفرات را پیدا نمی کنند. وقتی نفرات داخلی چنین شرایطی را دارند آیا نکونام انتظار دارد سامان قدوس راهی استقلال شود؟

سوال دوم از سرمربی استقلال اینجا است که اگر این لیست مد نظر او نیست پس چرا باید این همه ذهن هواداران استقلال آشفته شود و این امیدواری نزد آنها به وجود بیاید که قرار است چنین بازیکنان بزرگی جذب این تیم شوند؟ بهتر است سرمربی استقلال در وهله اول رویه فصل گذشته را فراموش کند و با این مساله کنار بیاید که جذب چنین ستاره هایی سالها است در توان مدیران فوتبال ایران نیست و آخرین نفراتی که از نسل لژیونرها به فوتبال ایران بازگشتند امثال پژمان منتظری، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی  بودند که فوتبال آنها تقریبا رو به اتمام بود و دیگر توان ادامه بازی در اروپا یا حتی تیم های عربی را نداشتند.

بعد از پایان فصل پر چالش استقلال و با تغییر مالکیت و مدیریت باشگاه استقلال این امیدواری وجود داشت که رویه اشتباه فصل گذشته این مجموعه تغییر می کند و با یک دست شدن فکر کادرفنی و مدیریت شاهد این دوگانگی های رفتاری نباشیم اما به نظر می رسد این چنین نیست و فقط مدل رفتاری از محسوس به نامحسوس تغییر پیدا کرده است. جواد نکونام که نظم، انضباط، پشتکار و اصولش از همان ابتدای شروع کار مربیگری زبانزد شده بود بیش از هر زمان دیگری نیازمند این است تا این سوزن را به خود بزند اگر می خواهد در هر مجموعه ای کار کند باید راه همدل شدن و همفکر شدن با مدیران آن را بیاموزد و طریقی را طی کند که بتواند با تعامل درست هدفش را دنبال کند نه اینکه با رفتارهای اشتباه تمامی قابلیت های خود را زیر سوال ببرد.

رمز موفقیت هر مربی پیدا کرده راه حل ها برای چالش ها است نه اینکه مانند سال گذشته استقلال درگیر چالش های خود ساخته شود. این رویه بیش از هر چیزی به خود نکونام و شخصیت او ضربه می زند. برای همه سوال است نکونام می خواهد چند بار از یک سوراخ گزیده شود؟ ضرب المثل از این روشن تر در زبان شیرین فارسی نداریم دشمن دانا به از نادان دوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته