دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فارغ التحصیلان رشته حقوق در چین با یادگیری زبان اشاره به کمک ناشنوایان آمدند

فارغ التحصیلان رشته حقوق در چین با یادگیری زبان اشاره به کمک ناشنوایان آمدند
قانون دعوای قضایی چین تصریح می‌کند که در پرونده‌های حقوقی مربوط به افراد کم شنوا باید حتما مترجمان زبان اشاره حضور داشته باشند به همین دلیل فارغ‌التحصیلان رشته حقوق برای کمک به ناشنوایان یادگیری زبان اشاره را مدنظر قرار داده‌اند.
کد خبر : 921021

 

 

چند تن از فارغ التحصیلان رشته حقوق در چین، در کلاس‌هایی برای یادگیری زبان اشاره شرکت کرده‌اند تا بتوانند در آینده به افراد ناشنوا و کم شنوا نیز خدمت کنند که این کار در نوع خود امری شایسته و منحصر به فرد در یک جامعه است.

سی و هشت فارغ التحصیل رشته حقوق که هم در رشته حقوق و هم در زبان اشاره مهارت دارند به تازگی تحصیلات کارشناسی خود در رشته وکالت را در دانشگاه چونگ کینگ به پایان رساندند.

این فارغ التحصیلان به عنوان نیروهای جدید به کشور چین در جهت تلاش برای بهبود عدالت اجتماعی و حمایت از حقوق بشر کمک می‌کنند و آماده تبدیل شدن به وکلایی هستند که می‌توانند خدمات حقوقی عمومی را برای ناشنوایان و کم شنوایان ارائه دهند.

ژانگ وی، استاد دانشکده حقوق این دانشگاه گفت: فارغ التحصیلان رشته حقوق می‌توانند خدمات حقوقی عمومی را برای گروهی از افراد خاص از جامعه ارائه دهند. آینده این فارغ التحصیلان روشن به نظر می‌رسد. به دلیل کمبود فارغ التحصیلان رشته حقوق که به زبان اشاره مسلط هستند، افراد مبتلا به اختلالات شنوایی ممکن است با مشکلاتی فراتر از حد تصور مردم عادی مانند مشکلاتی در مسائل حقوقی رایج مانند بازپرداخت بدهی یا طلاق مواجه شوند.

وی افزود: این استاد توضیح داد که قانون دعوای قضایی چین تصریح می‌کند که در پرونده‌های حقوقی مربوط به افراد کم شنوا باید حتما مترجمان زبان اشاره حضور داشته باشند. اما مترجمان، که به ندرت متخصص حقوق هستند، اغلب برای تفسیر مقررات و اصطلاحات قانونی با مشکل مواجه می‌شوند.

بر اساس گزارش فدراسیون معلولان چین، در سال گذشته حدود 27.8 میلیون نفر در چین دچار اختلالات شنوایی بودند. از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در سال 2012، این کشور اهمیت زیادی به توسعه خدمات حقوقی عمومی داده است.

این دانشگاه بیش از 20 کارشناس از سراسر کشور را برای گردآوری مطالب حقوقی به زبان اشاره سازماندهی کرد و آنها اولین کتاب درسی را در این حوزه که شامل 890 اصطلاح اصلی حقوقی زبان اشاره بود را ایجاد کردند. این تیم همچنین 20 دوره مرتبط با اصول وکالت به زبان اشاره بود را در پلتفرم آموزش آنلاین Massive Open Online Courses آپلود کردند.

طی چهار سال گذشته، یک برنامه خدمات حقوقی عمومی به نام «صدای قانون» که توسط این دانشگاه تأسیس شده است، بیش از 100 کلاس حقوقی زبان اشاره آنلاین و آفلاین را سازماندهی کرده است و  بیش از 50000 نفر در سراسر کشور در آن شرکت کرده‌اند.

علاوه بر این، آنها قصد دارند دسترسی به خدمات حقوق عمومی را برای سایر گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد کم درآمد، کارگران مهاجر، سالمندان و نوجوانان نیز گسترش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب