دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1403 - 10:03
در گفت و گو با آنا

خیرخواه: با وسایل ۲۰ سال پیش تمریناتمان را برگزار می کنیم/ می‌توانستیم در المپیک دو سهمیه داشته باشیم

خیرخواه: با وسایل ۲۰ سال پیش تمریناتمان را برگزار می کنیم  می‌توانستیم در المپیک دو سهمیه داشته باشیم
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری گفت: وسایل این رشته معمولا سه تا چهار سال به‌ روز می‌شود، اما ما با وسایل ۲۰ سال پیش تمرین می‌کنیم.
کد خبر : 921014

محمدرضا خیرخواه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با وضعیت آمادگی مهدی الفتی، تنها ژیمناست راه یافته به المپیک اظهار کرد: راه یافتن مهدی الفتی به المپیک کاری بود که باید بعد از حدود 60 سال برای کشور و فدراسیون انجام می‌شد. بنده و مهدی الفتی اولین حضور خود در المپیک را تجربه می‌کنیم؛ پس نباید توقع و انتظارات از ما بالا باشد. ما تمام تلاش خود را برای کسب مدال می کنیم.

اشتباهی که منجر به از دست دادن یک مدال شد

وی افزود: حضور در المپیک به همه نشان داد که ما می‌توانیم مدال کسب کنیم و بر سکوهای جهانی بایستیم. ما در شاخه حلقه صد در صد فینالیست داشتیم. احمدکهنی یکی از بهترین های این رشته است و همه به آن وافق هستند اما متأسفانه به دلیل اینکه سرباز بود و اجازه استفاده از گوشی همراه را نداشت، ایمیل های ارسال شده مربوط به حضور در جام جهانی قطر و همینطور بازی‌های آسیایی هانگژو را ندید و پاسخ نداد و باعث شد که ما یکی از بهترین بازیکنان خود را از دست بدهیم. یکی از دلایل رخ دادن این اتفاق، بی ثباتی در فدراسیون بود. اگر پیگیری صورت می‌گرفت، قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد و ما دو سهمیه در المپیک داشتیم.

نبود امکانات، مشکل اساسی تیم ملی

خیرخواه در خصوص شرایط فعلی فدراسیون گفت: درحال حاضر فدراسیون برنامه دارد و آموزش های ما مستمر است که همین موضوع باعث شد تا نتایج خوبی کسب کنیم. قطعا وجود مسابقات و اردوها به کسب نتایج بهتر در آینده کمک می‎‌کند. یکی از مشکلات اساسی ما نبود امکانات و وسایل استاندارد است. وسایل این رشته معمولا سه تا چهار سال به‌ روز می شود اما ما با وسایل 20 سال پیش تمرین می کنیم. تمرین با این وسایل غیر استاندارد احتمال آسیب دیدگی را بسیار افزایش می دهد. از مسئولین خواهش می کنم که وسیله های استاندارد را حداقل برای شهر هایی که قطب ژیمناستیک هستند، تهیه کنند. 

حضور در المپیک حکم مدال دارد

وی درباره پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش گفت: وزیر ورزش به ما قول واردات وسایل و دستگاه های مناسب را داده است و دبیر کل کمیته المپیک در تلاش برای حل این مشکل است. بنده اطمینان دارم که پیگیر هستند اما الآن به درد ما می خورد و به آنها نیاز داریم تا در المپیک نتیجه خوبی بگیریم.با همین امکانات غیراستاندارد تمرین کردیم و کلی مدال و سهمیه المپیک گرفتیم . مجوز حضور در المپیک برای فدراسیون و خود ما حکم مدال را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته