دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد؛

موانع شکل گیری بخش خصوصی نوین در اقتصاد دیجیتال

موانع شکل گیری بخش خصوصی نوین در اقتصاد دیجیتال
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه رفع تعارض و اقتصاد دیجیتال رقابت بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی نوین وجود دارد که این رقابت مانع شکل گیری بخش خصوصی نوین است و این بخش هنوز توسعه پیدا نکرده است.
کد خبر : 920780

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدامین آقامیری، امروز در مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه با بیان اینکه نظام حکمرانی داده کشور در حال اجرایی شدن است، گفت: حفظ امنیت یک مقوله سختی است که در این راستا باید هرچه زودتر نظام حکمرانی مدیریت شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: موضوع یکپارچه سازی فناوری اطلاعات و یکپارچه سازی داده‌ها بحث مهمی است و مبحث دیگری که در دولت سیزدهم مورد پیگیری قرار گرفته، ایجاد محیط امنی برای توسعه اقتصاد دیجیتال است.

آقامیری افزود: در دولت سیزدهم و در بخش امنیت سایبری کار‌های خوبی صورت گرفته است که در حوزه امینت اقتصادی، تسهیل کسب‌وکار و برطرف کردن گلوگاه و رفع تعارض بین دولت و تاثیر کسب وکار‌ها تا به امروز برنامه‌های جامعی با توجه به برنامه ریزی‌ها انجام گرفته است.

به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به اهمین موضوع سایبری و امنیت در اقتصاد دیجیتال در حوزه پولی و بانکی و انرژی ۱۰۰‌ها حمله سایبری مهار شد و در ۵سال آینده، مهار حملات سایبری تشدید و تقویت خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: در حوزه رفع تعارض و اقتصاد دیجیتال رقابت بخش سنتی و نوین باید به یکی از موانع جدی در تحقق برنامه‌های ارتقاء و توسعه اشاره کرد که قطعا گذر از بخش سنتی به نوین، بخش خصوصی هنوز توسعه پیدا نکرده است که این رقابت مانع شکل گیری بخش خصوصی نوین است و این بخش هنوز توسعه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب