دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خاندوزی مطرح کرد؛

شتاب‌گیری اقتصاد هوشمند در دولت سیزدهم/ دولت چهاردهم مسیر اقتصاد دیجیتال را ادامه دهد

شتاب‌گیری اقتصاد هوشمند در دولت سیزدهم  دولت چهاردهم مسیر اقتصاد دیجیتال را ادامه دهد
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: حرکت به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال مستلزم تقویت معماری سازمانی، حکمرانی داده و حکمرانی فناوری اطلاعات است که این سه ضلع در وزارت اقتصاد به درستی در حال اجراست.
کد خبر : 920740

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیداحسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت با تشکر از حضور مردم در انتخابات و تبریک به رئیس جمهور جدید گفت: حرکت به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال مستلزم تقویت معماری سازمانی، حکمرانی داده و حکمرانی فناوری اطلاعات است که این سه ضلع در وزارت اقتصاد به درستی در حال اجراست.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: حرکت رو به پیشرفت اقتصاد هوشمند سرعت گرفته و وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم به این موضوع یعنی اقتصاد هوشمند و دیجیتال نگاه ویژه تر داشته است.

وی گفت: اقتصاد به سمت بهره وری و عدالت در نظامات فعلی اقتصاد اساساً بدون یک راهبرد مناسب قابل تحقق نیست.

خاندوزی گفت: اگر بخواهیم در حوزه مالیات ستانی کارایی را نشان دهیم بدون تکیه بر ابزارها و معماری سازمانی نمی توانیم به هدف اصلی دست یافت.

خاندوزی با تاکید براینکه دولت چهاردهم در مسیر تداوم این مسیرقرار بگیرد، گفت: در بحث شفافیت ها در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص مالیات ستانی از ابزارهای لازم جهت اقتصاد هوشمند که در دولت سیزدهم تدارک و آماده شده بهره بگیرد.

خاندوزی تاکید کرد: استقرار ۱۰۰ در صد اتصال سامانه گمرک، شفافیت در صورت مالی بخش های خصوصی، فعال سازی سامانه جامع برخط  سازمان اموال تملیکی در تمام استان ها، پرداخت خسارت های بیمه ای و همچنین ارائه تسهیلات غیر حضوری از موضوعات مهم و اجرایی در راستای تحقق اقتصاد هوشمند است که در وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم  تلاش‌های زیادی انجام شده و پیشرفت آن قابل ستایش است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب