هزینه ثبتنام کارت هوشمند ملی افزایش یافت
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا یغمایی، مدیر کل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور، گفت: فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله است که با مرحله پیش ثبت نام از طریق وب سایت www.ncr.ir آغاز میشود و مردم میتوانند از هر مکانی مثل منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینهای ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه در این مرحله یکسری اطلاعات هویتی از شخص دریافت میشود و بعد از راستی آزمایی، یک کدرهگیری در اختیار شخص قرار میگیرد، اضافه کرد: در این مرحله شخص به دلخواه خود میتواند نزدیکترین زمان و دفتر پیشخوان دولت و یا پست را انتخاب کند.
یغمایی افزود: از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت همان مبلغ 17200 تومان بوده اما بر اساس لایحه بودجه سال 1395 این مبلغ به 20 هزار تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل ثبتنام در دفاتر پیشخوان دولت و برخی دفاتر پستی انجام میشود، تصریح کرد: در این مرحله از متقاضی تصویر زنده و اثر 10 انگشت وی گرفته میشود و سپس اطلاعات آن به صورت خودکار و الکترونیکی به مرکز صدور کارت هوشمند ملی که در سازمان ثبت احوال کشور مستقر است منتقل میشود تا کارت شخص در نوبت صدور قرار گیرد.
مدیر کل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور، تاکید کرد: فعلا سه گروه شامل افرادی که تاکنون هیچگونه کارت شناسایی ملی از سازمان ثبت احوال نگرفتهاند، افرادی که به سن 15 سال تمام رسیدهاند و افرادی که مشخصات سجلی آنها تغییر کرده برای دریافت کارت هوشمند ملی در اولویت هستند.
به گفته یغمایی، کسانی که در جامعه هدفی که نام برده شد (سه گروه مذکور) قرار ندارند برای دریافت کارت هوشمند ملی عجله نکنند.
یغمایی با بیان اینکه اواخر سال گذشته با حجم عظیمی از مردم جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی مواجه شدیم که باعث شد تعداد زیادی ثبت نام در نوبت قرار گیرد، گفت: در حال حاضر به دلیل این تراکم ایجاد شده زمان صدور کارت هوشمند ملی کمی زمانبر است و ما در تلاش هستیم با شیفتهای اضافی این صف را از بین ببریم.
وی افزود: اگر صفی وجود نداشته باشد از زمان دریافت اطلاعات از دفاتر پیشخوان یا پست تا زمان صدور کارت هوشمند ملی 15 روز به طول میانجامد ولی الان به دلیل ترافیک ایجاد شده زمان، کمی طولانی تر است.
مدیر کل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور، اظهار کرد: به محض اینکه کارت آماده شد یک پیامک (بدون هزینه برای متقاضی) به شخص ارسال میشود تا وی برای دریافت و فعالسازی کارت خود به مرکز اعلام شده مراجعه کند.
انتهای پیام/