دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 14:06

کلاهبرداری در پوشش افراد خیر

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: کلاهبرداران در ماه‌های خاص مانند رمضان با معرفی درگاه‌های جعلی، وجوهاتی را برای کمک به نیازمندان از مردم اخذ کرده که هرگز این کمک‌ها به دست آن‌ها نمی‌رسد.
کد خبر : 92067

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، ‌سرهنگ‌ علی موالی‌ در این خصوص اظهار داشت: در فضای مجازی و همواره در ایامی خاص همانند ماه مبارک رمضان شاهد افزایش اقدامات خیرخواهانه برخی از افراد هستیم که مجرمان نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و تحت عناوینی مانند کمک به ایتام، زندانیان و یا نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.


به گفته وی افراد سودجو با انتشار تصاویری از مستأجران بی‌خانمان، کودکان بیمار و سرطانی و .... در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا احساسات مردم را تحریک کرده و از این طریق به نیات خود برسند.


رئیس پلیس فتا استان قم افزود: این افراد وجوهاتی را از طریق درگاه‌هایی که معرفی می‌کنند دریافت و متأسفانه این درگاه‌ها جعلی بوده و هرگز به دست افراد نیازمند نمی‌رسد.


سرهنگ موالی گفت: کلاهبرداران با بارگزاری سایت‌های جعلی ادعا می‌کنند که کارشان خیرخواهانه است اما متاسفانه صحت نداشته و حتی امکان دارد درگاه‌هایی که بارگذاری می‌شود فیشینگ باشد و اطلاعات حساب‌های بانکی افراد از طریق فیشینگ دریافت و به جای اینکه این وجوهات به نفع افراد نیازمند ضبط شود از این طریق به دست افراد هکر برسد.


وی افزود: قطعاً حمایت‌هایی که از ایتام، فقرا و نیازمندان انجام می‌شود برگرفته از مکتب دین اسلام و سیره ائمه معصومین(ع)است، اما متاسفانه با این پیام‌های جعلی و فریبنده به دست افراد نیازمند نخواهد رسید.


رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: مردم هرگونه کمک به نیازمندان را توسط موسسات شناخته شده و دارای مجوز انجام دهند.


وی افزود: شهروندانی نیز که قصد دارند از طریق شبکه‌های مجازی وجوهات شرعی، کفاره روزه و یا فطریه را پرداخت کنند سعی کنند از طریق شرکت‌ها و موسساتی اقدام کرده که از طریق رسانه جمعی رادیو و تلویزیون حساب‌های آنها اعلام می‌شود و از واریز این وجوهات به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری شود.


سرهنگ موالی توصیه کرد: کاربران پس مواجهه با موارد مشکوک با اعلام آن به سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش مردمی اعلام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته