دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1403 - 15:40
باقری:

کشورهای اروپایی مدعی دموکراسی نتوانستند از حق طبیعی ایرانیان صیانت کنند

کشورهای اروپایی مدعی دموکراسی نتوانستند از حق طبیعی ایرانیان صیانت کنند
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: کشورهای اروپایی مدعی دموکراسی نتوانستند از حق طبیعی ایرانیان صیانت کنند و وظیفه خود را به درستی انجام ندادند.
کد خبر : 920656

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

سرپرست وزارت خارجه در حاشیه جلسه ستاد انتخابات خارج از کشور اظهار کرد: ایرانیان خارج از کشور در دور قبل به ویژه در برخی از کشور‌های غربی و اروپایی با مشکلات و در واقع مسائل غیرقابل توجیهی مواجه شدند.

وی ادامه داد: کشور‌هایی که به هر حال مدعی دموکراسی هستند و مدعی هستند که باید مردم بتوانند نظر و رای خودشان را برای آینده خودشان ابراز بکنند یک فضای خیلی غیر قابل توجیهی او ایجاد کردند؛ در این کشور‌ها کسانی که برای رای دادن می‌رفتند یا از رای دادن برمی‌گشتند مواجه با انواع و اقسام خشونت‌ها توسط برخی از افرادی که یا برچسب تروریست دارند یا برچسب براندازی شدند و متاسفانه این دولت‌ها از این حق طبیعی مردم ایران و کسانی که می‌خواستند در انتخابات شرکت کنند صیانت نکردند و وظیفه خود را به درستی انجام ندادند.

باقری با بیان اینکه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور از همان روز رای گیری ماموریت پیدا کردند، ابراز کرد: آن‌ها ماموریت پیدا کردند که برای استیفای حقوق ایرانیان تلاش بکنند و اجازه ندهند که یک عده هوچی‌گر فضایی را ایجاد بکنند که ایرانیان عزیز خارج از کشور به‌راحتی نتونند رای شان را به صندوق بیندازند.

سرپرست وزارت خارجه خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات و اخباری که ازدوستان خودمان در ستاد انتخابات خارج از کشور امروز دریافت کردم الحمدلله مشارکت ایرانیان عزیز خارج کشور در این جمعه به نسبت جمعه قبل بیشتر هست و این نشان دهنده هم هوشیاری و هم هوشمندی ایرانیان عزیز هست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته