دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1403 - 13:39

گزارشی از بازدید نمایندگان پزشکیان و جلیلی از ستاد نظارت بر انتخابات

گزارشی از بازدید نمایندگان پزشکیان و جلیلی از ستاد نظارت بر انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان از نمایندگان دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خواست تا گزارشاتی که به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می‌کنند، گزارشات مستندی باشد تا امکان پیگیری آنها را وجود داشته باشد.
کد خبر : 920641

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی شورای نگهبان از نمایندگان دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خواست تا گزارشاتی که به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می‌کنند، گزارشات مستندی باشد تا امکان پیگیری آنها را وجود داشته باشد.

پیش از ظهر جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عباس کریمی به عنوان نماینده مسعود پزشکیان و حسین طلا به عنوان نماینده سعید جلیلی در شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند.

در جریان این بازدید، روسای هیئت‌های شش‌گانه نظارت بر انتخابات به ارائه گزارشی از آخرین روند برگزاری انتخابات و گزارشات واصله از شعب اخذ رای پرداخت.

عباس کریمی نماینده مسعود پزشکیان در پایان این بازدید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی مطلع شدم که در دور دوم حضور مردم بطور چشمگیرتری افزایش پیدا کرده، مایه مسرت است و فقط دعا کنند که هرچه رقم می‌خورد، به نفع کشور، مجموعه ملت و همه ایرانیان در هر کجای ایران زمین هستند و به نفع اسلام و ایران باشد.

وی تأکید کرد: در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مسائل با دقت رصد و به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود و روند خوبی در جریان است. امیدوارم انتخاباتی بسیار سالم با حضور پرشور مردم برگزار شود و ان‌شاءالله مردم واقعاً برای سرنوشت مملکت‌شان علاقه‌مند باشند و با علاقه تمام شرکت کنند. همه به نتیجه انتخابات سالم تمکین می‌کنند

حسین طلا نماینده سعید جلیلی در شورای نگهبان نیز پس از اتمام بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران عنوان کرد: صرف‌نظر از اینکه چه کسی مورد اقبال مردم عزیز قرار بگیرد، فکر می‌کنم پیروز این میدان نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر عزیزمان است و همانطور که ایشان فرمودند هر رایی که به صندوق ریخته می‌شود، همانند تیری است که در قلب امیدوار دشمنان برای عدم مشارکت مردم زده می‌شود. همه سعی‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم این حماسه بزرگ را پرشورتر و پر دستاوردتر کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به مشارکت و دخالت قریب به ۸۰۰ هزار نفر در امر انتخابات تاکید کرد: در انتخابات نمی‌شود گفت که کسی بتواند در این فرآیند خارج از اراده مردم دخالتی انجام دهند؛ شاید در گوشه و کنار تخلفاتی اتفاق بیفتد و اگر من یا نماینده پزشکیان موضوعی را منتقل می‌کنیم، برای بهتر شدن فضای انتخابات است، اما در کل آنچه در انتخابات اتفاق می‌افتد انتخاباتی سالم است.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز درباره این بازدید گفت: خیلی خرسندیم که نمایندگان کاندیدا‌ها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان حضور دارند و ما بصورت بی واسطه نکاتی که به آنها منتقل می‌شود را دریافت می‌کنیم. این عزیزان در صورت تمایل تا پایان فرآیند رای گیری و شمارش آرا شورای نگهبان حضور خواهند داشت. همچنین درخواست ما این است که گزارشاتی که مردم و نمایندگان کاندیدا‌ها به ما ارسال می‌کنند، گزارشات مستندی باشد که امکان پیگیری آنها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته