دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1403 - 15:36

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز تخم‌ مرغ+ جدول ارزش غذایی

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز تخم‌ مرغ+ جدول ارزش غذایی
تخم مرغ منبع غنی مواد مغذی است که برای سلامتی بدن مهم و ضروری است. از زمان‌های قدیم تاکنون از این ماده غذایی به عنوان تامین‌کننده انرژی و مواد غذایی ضروری برای بدن انسان استفاده می‌کنند.
کد خبر : 920623

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تخم مرغ منبع غنی مواد مغذی است که برای سلامتی بدن مهم و ضروری است. از زمان‌های قدیم تاکنون از این ماده غذایی به عنوان تامین کننده انرژی و تامین کننده مواد غذایی ضروری برای بدن انسان استفاده می‌کنند. تخم مرغ حاوی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مفیدی است که برای حفظ سلامت عمومی بدن نیاز است.

برخی والدین با کودک خود برای خوردن انواع گوشت چالش دارند و از هر راهی برای راضی کردن فرزندشان استفاده می‌کنند باز هم به نتیجه نمی‌رسند و نمی‌توانند کودک خود را مجاب به خوردن گوشت کنند. لازم به ذکر است که تخم مرغ جایگزینی خوبی برای گوشت است. هر ماده غذایی فواید خاص خود را دارد، اما با مصرف تخم مرغ تا حدودی می‌توان پروتئین لازم بدن را تامین کرد.

تخم مرغ حاوی پروتئین بالا است که برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است. پروتئین‌های موجود در تخم مرغ حاوی اسید‌های آمینه ضروری برای سلامت عضلات، پوست و مو‌ها هستند.

تخم مرغ یک منبع غنی از ویتامین D بوده که برای جذب کلسیم و استحکام استخوان‌ها ضروری است

مردم کشورمان به دلیل نوع پوشش و سبک زندگی با کمبود ویتامین D مواجه هستند. از این رو خوردن تخم مرغ می‌تواند درصدی از کمبود ویتامین D بدن را رفع کند. علاوه بر آن تخم مرغ یک منبع غنی از ویتامین D بوده که برای جذب کلسیم و استحکام استخوان‌ها ضروری است. ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت قلب، سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن دارد. همچنین تخم مرغ حاوی ویتامین B۱۲ بوده که برای سلامت سلول‌های عصبی، تولید خون و عملکرد سیستم عصبی لازم و ضروری است.

تحقیقات نشان می‌دهد که تخم مرغ حاوی مقدار مناسبی از آهن است به همین دلیل برای حفظ سلامت خون و جلوگیری از کم‌خونی مفید است؛ بنابراین کسانی که کم‌خونی دارند می‌توانند از این ماده غذایی در راستای رفع مشکل خود استفاده کنند.

 

 

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز تخم‌مرغ

 

پزشکان توصیه می‌کنند برای استحکام استخوان‌های کودکان، به صورت هفتگی از تخم مرغ استفاده شود. همچنین تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان‌های مهمی مانند سلنیوم و لوتئین است که در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو و پیری سلول‌ها موثر هستند. لازم به ذکر است که مصرف منظم تخم مرغ به عنوان یک منبع پروتئین سالم و فاقد چربی اشباع، می‌تواند به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی کمک کند.

تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک بخش از رژیم غذایی برای لاغری مفید باشد. پروتئین که در تخم مرغ وجود دارد، می‌تواند احساس سیری و اشباع را افزایش دهد

آیا می‌توان از تخم مرغ به عنوان غذای رژیمی استفاده کرد؟

تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک بخش از رژیم غذایی برای لاغری مفید باشد. پروتئین که در تخم مرغ وجود دارد، می‌تواند احساس سیری و اشباع را افزایش دهد و کمک کند تا در طول روز کمتر غذا بخورید. به هر حال برای لاغری، مهم است که تخم مرغ را به همراه منابع دیگری از پروتئین مانند گوشت سفید، ماهی، لبنیات کم چرب، حبوبات و سبزیجات مصرف کنید. همچنین، توجه داشته باشید که تخم مرغ به تنهایی به تنظیم و کنترل وزن کمک نمی‌کند و باید به همراه یک رژیم غذایی منظم و فعالیت‌های ورزشی مناسب استفاده شود.

مهم است تعداد مصرف تخم مرغ در هر وعده غذایی به حد کافی و استاندارد باشد. برای اکثر افراد، مصرف یک تا دو تخم مرغ در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی مناسب است. با این حال افرادی که شرایط خاص مانند کلسترول بالا دارند برای مصرف تخم مرغ با یک پزشک مشورت کنند.

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز تخم‌مرغ

انتهای پیام/

برچسب ها: تخم مرغ
ارسال نظر
قالیشویی ادیب