دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین ضامن علمی و پزشکی بزرگترین تجمع جهان است

کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین ضامن علمی و پزشکی بزرگترین تجمع جهان است
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح محور‌های علمی و برنامه‌های چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین گفت: مباحث این کنگره بین المللی ضامن علمی و پزشکی بزرگترین تجمع جهان است.
کد خبر : 920489

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرضا پازوکی در مراسم افتتاح چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین عنوان کرد: در پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین تجمع جهان از جمعیتی از نوزاد تا سالمند حضور می‌یابند و مهمترین تفاوت این تجمع با تجمعات دیگر دنیا مربوط به بحث‌های معنوی، فرهنگی و جامعه توحیدی است که در این پیاده روی محقق می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت پیاده روی اربعین با دیگر تجمعات در دنیا گفت: از مهمترین تمایز‌های پیاده روی اربعین به دلیل در حال حرکت بودن این تجمع است بنابراین تولیدات علمی در این همایش برای ارتقای سلامت زائرین از منظر دانشی نیز بسیار اهمیت دارد.

پازوکی با تاکید بر مرجعیت علمی در زمینه تجمعات انبوه با برگزاری کنگره بین المللی سلامت در اربعین افزود: در اربعین سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیون ایرانی در این پیاده روی حضور یافتند و پیش بینی می‌شود برای اربعین ۱۴۰۳ حدود ۵ میلیون نفر از هموطنان مان شرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ کمیته علمی و حضور بیش از دو هزار شرکت کننده در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین گفت: در این همایش ۳۸۷ مقاله دریافت شد که ۱۸۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۷۰ مقاله به صورت پوستر الکترونیکی ارائه می‌شود که ۳۸ سخنرانی خارجی نیز از کشور‌های پاکستان، ترکیه، عراق، فلسطین، کویت و لبنان به همراه برگزاری ۲۴ کارگاه علمی برگزار می‌شود.

پازوکی با اشاره به برگزاری پویش فرهنگی در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین گفت: در این همایش مباحث بهداشت دهان و دندان در یک روز این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و از نخستین مجله تخصصی و پژوهشی تجمعات انبوه نیز رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد هوش مصنوعی نیز در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین برگزار و ۴۰ محصول در این حوزه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند، افزود: از شرکت کنندگان در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین دعوت می‌کنیم در کنگره‌ای با موضوع اربعین به میزبانی کشور عراق در تاریخ ۵ تا ۷ ماه صفر نیز شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته