دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نوسازی و مقاوم سازی ۶ بیمارستان در دولت سیزدهم

نوسازی و مقاوم سازی ۶ بیمارستان در دولت سیزدهم
رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با راه‌اندازی نهضت مقاوم سازی در تهران، گفت: در دولت سیزدهم برای نوسازی و مقاوم سازی ۶ بیمارستان اقدام شده که البته کار سختی است، اما قطعاٌ به سر انجام خواهد رسید.
کد خبر : 920423

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی حیدری امروز در نشست خبری بازار مسکن، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه نرم‌افزار‌های مربوطه در بخش‌های مختلف فعالیت‌های زیادی در این سه سال انجام داده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به عملکرد و اقدامات مرکز تحقیفات راه، مسکن و شهرسازی اشاره کردد و گفت: ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران در زمان دولت سیزدهم به پایان رسیده است که از مجموع ۱۶ هزار ساختمان بلند مرتبه، در گذشته ۱۷۰۰ ساختمان مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته بود و در این مدت (دوره دولت سیزدهم) نیز ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان دیگر به پایان رسید و تعداد باقی مانده نیز در تابستان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

راه‌اندازی نهضت مقاوم سازی در تهران

رئیس مرکز تحقیقات راه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی نهضت مقاوم سازی در تهران، گفت: تا کنون ۶ بیمارستان برای نوسازی و مقاوم سازی اقدام کرده اند که کار سختی است، اما به سر انجام خواهد رسید.

حیدری گفت: در دولت سیزدهم تاییدیه فنی برای سیستم‌ها و محصولات ساختمانی صادر شده چراکه در بحث دانش به این نتیجه رسیده‌ایم با راه افتادن صنعت ساختمان، چرخه دانش و فنی هم به حرکت در می‌آید و برای ۶۵ مورد گواهینامه فنی صادر شده که رشد ۱۸۰ درصدی نسبت به قبل از دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سه سال عمر دولت سیزدهم، توانسته ایم به ۹۷۰ محصول برسیم که نشان می دهد در این بخش علاوه بر اقتصاد، دانش هم به سمت رشد رفته است ۵۹۰ محصول یا شرکت به ما برای دریافت گواهینامه مراجعه کردند.

به گفته حیدری؛ موضوع فرونشست در مرکز تحقیقات مورد با اهمیت و در حال بررسی و پیگیری است به طوری که زمین‌های الحاقی در طرح نهضت ملی مسکن از منظر فرونشست بررسی شده که ۱۵۰ تا ۱۶۰ نقطه مکان را به صورت موردی بررسی و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته