دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1403 - 11:18
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

باقری: لبنان یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود

باقری: لبنان یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: لبنان قطعاً یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌ها خواهد بود و مقاومت به عنوان یک بازیگر فعال هم در عرصه میدان و هم دیپلماسی نقش‌آفرینی‌هایی داشته که بازدارندگی ایجاد کرده است.
کد خبر : 920329

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشورهایی که برای شهروندان و عزیزان ایرانی و در هنگام رأی دادن یا پس از آن مزاحمت‌هایی فراهم شده است، نمایندگی‌های کشورمان در آنجا مأموریت پیدا کردند که از آنها حمایت‌های حقوقی و کنسولی به عمل آورند.

وی افزود: در مسیر احقاق حق این شهروندان سازوکارهای قضائی و حقوقی در این کشورها انجام خواهد شد و اقدامات لازم صورت می‌گیرد و این دستورالعمل به همه نمایندگی‌های کشورمان در کشورهای مربوطه ابلاغ شده است.

باقری گفت: لبنان قطعاً یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا احتمال جنگ وجود دارد، خاطر نشان کرد: در عرصه لبنان مقاومت به عنوان یک بازیگر فعال هم در عرصه عملیاتی و میدانی و هم در عرصه دیپلماسی نقش‌آفرینی‌هایی داشته است که به هر حال بازدارندگی های لازم را ایجاد کرده است.

سرپرست وزارت خارجه در ادامه درباره سفر بن سلمان به ایران گفت: سفر پادشاه عربستان به ایران در دستور کار ما و سعودی‌هاست و باید دولت جدید مستقر شود تا بحث ادامه پیدا کند.

باقری در واکنش به احتمال رئیس جمهور شدن ترامپ و مواضع دولت چهاردهم در مقابل او گفت: مؤلفه‌های قدرت و ظرفیت‌ها در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که آمدن و رفتن یک فرد در کشور چه به عنوان رئیس جمهور و چه فرد دیگر نمی‌تواند در سیاست‌های راهبردی ما تأثیر بگذارد؛ هرچند ما پیش‌بینی های لازم را برای تغییرات در صحنه بین الملل از جمله آمریکا داریم و قطعاً دولت جدید تدابیر جدی را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته