دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید کشور‌های عضو گروه پنج بر استمرار و گسترش همکاری‌های حوزه سلامت

تاکید کشور‌های عضو گروه پنج بر استمرار و گسترش همکاری‌های حوزه سلامت
بیست و نهمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج با حضور جمعی از معاونان و مدیران وزارت بهداشت، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و سفرای کشور‌های عراق، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان در ستاد وزارت بهداشت، برگزار شد.
کد خبر : 920248

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بیست و نهمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج، نصیر، سفیر کشور عراق در تهران، ، گفت: کشور‌های عضو گروه پنج جمعیت زیادی را در خود گنجانده‌اند که سرشار از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منحصربفردی هستند و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

وی ضمن تاکید بر تبادل تجربیات به صورت مستمر بین کشورها، گفت: سالانه ده‌ها هزار بیمار عراقی در کشور جمهوری اسلامی ایران تحت درمان قرار می‌گیرند و ضرورت دارد که گروه پنج دفاتری را در هر کشوری افتتاح کنند تا بر این امر نظارت کنند.

 نصیر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی و ورود زائرین به کشور عراق، گفت: با توجه به اینکه مراسم اربعین نزدیک است و با در نظر گرفتن گرمای هوا و ورود میلیون‌ها زائر به شهر‌های عراق خصوصا شهر کربلا، از سایر کشور‌ها می‌خواهیم که در این زمینه کمک و حمایت کنند.

تبادل تجربیات حوزه سلامت در بستر نشست‌های گروه پنج

زاهدی، سفیر تاجیکستان در تهران نیز ضمن تاکید بر تبادل تجربیات حوزه سلامت در بستر نشست‌های گروه پنج، گفت: همکاری‌های دوجانبه با کشور ایران در حوزه گردشگری سلامت رشد بی سابقه داشته و همکاری‌های سلامت محور در قالب تفاهم نامه‌های مشترک صورت گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر عمل‌های جراحی دشوار و پیچیده در کشور تاجیکستان انجام می‌شود که نتیجه تبادل دانش و تجربه دانشمندان و متخصصان ایرانی به کشورمان است.

در ادامه این نشست،  خیرات، دبیر اول سفارت پاکستان در تهران نیز در خصوص استمرار همکاری‌های دوجانبه با کشور ایران در حوزه سلامت، ابراز تمایل کرد و گفت: پاکستان یکی از پرجمعیت‌ترین کشور‌های منطقه است؛ بنابراین نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی نیز به تبع رشد جمعیت، افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با کشور‌های عضو پنج هستیم تا برخی کمبود‌ها در حوزه سلامت از طریق تبادل دانش، استاد و دانشجو، مرتفع شود.

فضل محمد حقانی، سفیر کشور افغانستان نیز در این نشست، در خصوص افزایش همکاری‌های سلامت محور بین ایران و سایر کشور‌های عضو گروه پنج با کشور افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت: خواستار استمرار و گسترش همکاری در حوزه سلامت هستیم؛ توسعه گردشگری سلامت می‌تواند چالش‌های موجود در حوزه سلامت را برای کشور افغانستان مرتفع سازد.

وی در ادامه، در خصوص تاسیس دفاتر گردشگری سلامت و ورود بیماران برای دریافت خدمات درمانی از طّرُق قانونی، تاکید کرد.

بیست و نهمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج صبح امروز با حضور  نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، معاونان بهداشت و درمان، جمعی از مدیران این وزارتخانه و سفرای کشور‌های عضو گروه پنج در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته