دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 12:59
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمود افشاردوست: به دنبال کسب رتبه خوب در المپیک هستیم/ در لیگ جهانی بازیکنان اصلی حضور دارند

دبیر فدراسیون والیبال گفت: خوشبختانه تیم ملی در المپیک ریو در گروه خوبی قرار گرفته است اما همه حریفان با تمام توانایی‌شان در المپیک ظاهر می شوند و نباید هیچ رقیبی را دستکم بگیرم.
کد خبر : 92024

محمود افشاردوست بعد از راهیابی تیم ملی والیبال به المپیک بعد از 52 سال به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «‌صعود به المپیک هدف سال گذشته تیم ملی ایران بود که به دلایلی این امر مهم محقق نشد و امسال توانستیم با حضور مقتدرانه این طلسم را بشکنیم.»


وی افزود: «تیم ملی نشان داد لیاقت المپیکی شدن را دارد و با روی کار آمدن مربیان باتجربه مانند «سیچلو» و «لوزانو» این امر محقق شد. خوشبختانه مربیان تیم تسلط خوبی بر روی بازیکنان داشتند و از نظر روانی و فنی آنها را به خوبی هدایت می‌کردند. در رقابت‌های انتخابی المپیک همه تیم ها برای رسیدن به المپیک تلاش کردند و فشار روحی و روانی بسیار زیادی بر روی بازیکنان بود.»


دبیر فدراسیون والیبال در مورد برنامه های بعدی تیم ملی بعد از کسب سهمیه المپیک گفت: «در حال حاضر تیم ملی غیر از آمادگی برای لیگ جهانی برنامه دیگری ندارد. این رقابت ها 27 خردادماه برگزار می شود و روز دوشنبه تیم ملی عازم برزیل، می شود و بعد از آن هم راهی صربستان و بعد به ایران می آیند. به طور کلی تیم ملی تا اوایل تیرماه درگیر مسابقات لیگ جهانی است و این رقابت‌ها می تواند دیدار تدارکاتی خوبی برای ملی پوشان باشد.»


افشاردوست در پاسخ به این سوال که کادر فنی تیم ملی برای رقابت های لیگ جهانی از بازیکنان تیم «ب» استفاده می کنند یا خیر، اظهار کرد: «شاید لوزانو در ترکیب تیم تغییراتی ایجاد کند و یکی یا دو بازیکن را جایگزین کند اما به این معنی نیست که ترکیب کلی تیم تغییر کند. این رقابت‌ها برای ملی پوشان بسیار اهمیت دارد چرا که طی آن به آمادگی کامل می رسند. تیم ملی تا میانه های راه آمده است و توانست سهمیه المپیک را کسب کند و حالا باید به المپیک فکر کند.»


دبیر فدراسیون والیبال همچنین به گروه‌بندی تیم ملی در بازی‌های المپیک اشاره کرد و گفت:«خوشبختانه گروه ما به نسبت گروه A راحت‌تر است. تیم های مانند برزیل، فرانسه و آمریکا بسیار قدرتمند هستند اما نباید فراموش کنیم در المپیک رقیب ضعیف و قوی نداریم و همه تیم ها با بالاترین توانایی‌شان ظاهر می شوند بنابراین ملی پوشان باید به فکر کسب رتبه خوب در المپیک باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته