دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1403 - 14:20
در مراسم تسلیم استوارنامه سفیر فنلاند مطرح شد؛

مخبر: رویکرد سیاست خارجی ایران در تعامل با شرق و غرب متوازن است

مخبر: رویکرد سیاست خارجی ایران در تعامل با شرق و غرب متوازن است
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به رویکرد متوازن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: مطابق این راهبرد، سیاست نگاه به شرق ایران، هیچگاه موجب غفلت ما از تعامل و ارتباط با کشورهای غربی نشده است.
کد خبر : 920169

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر در مراسم دریافت استوارنامه آقای «یانی یوهانس راپانا» سفیر جدید جمهوری فنلاند، روابط جمهوری اسلامی ایران و فنلاند را پایدار و بدون تنش توصیف و با اشاره به ظرفیت‌های خوب موجود در دو کشور، بر توسعه و ارتقای روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به رویکرد متوازن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: مطابق این راهبرد، سیاست نگاه به شرق ایران، هیچگاه موجب غفلت ما از تعامل و ارتباط با کشور‌های غربی نشده است.

مخبر با بیان اینکه ایران اسلامی خواهان صلح و امنیت بدون تبعیض برای همه کشور‌های جهان است، اظهار داشت: متاسفانه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی با نگاهی تبعض‌آمیز و دوگانه، نظمی ناعادلانه در جهان رقم زده‌اند که بزرگترین مشکل دنیای امروز ما است.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه، فجایع و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را متاثر از همین رویکرد دوگانه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی دانست و اظهار داشت: انتظار از کشور‌هایی همچون فنلاند این است که در مجامع بین المللی نسبت به احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین نقش‌آفرین باشند و ظرفیت‌های خود را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه به کار بگیرند.

«یانی یوهانس راپانا» سفیر جدید جمهوری فنلاند نیز در این مراسم ضمن ابلاغ مجدد پیام تسلیت رئیس جمهور این کشور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان و دیگر همراهان آنان، با تاکید بر اهمیت قدمت و پیشنه تاریخی ایران و همچنین نقش اثرگذار جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی و استقرار صلح جهانی، روابط دو کشور را خوب و سازنده عنوان کرد و گفت‌: تلاش برای تقویت و توسعه ارتباطات و تعاملات میان دو کشور را وظیفه اصلی خود در این ماموریت جدید می‌دانم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته