دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 14:28
در پاسخ به درخواست‌های آمریکا؛

صنعا: حرفمان را در میدان می‌زنیم+ فیلم

صنعا: حرفمان را در میدان می‌زنیم+ فیلم
منابع آگاه می‌گویند که دولت نجات ملی یمن، پیشنهادهای وسوسه‌انگیز اخیر واشنگتن برای توقف عملیات‌ها در دریای سرخ و مدیترانه را نادیده می‌گیرد و قاطعانه بر ادامه حمایت از مردم غزه تاکید دارد.
کد خبر : 919943

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات بین طرف‌های یمنی تحت نظارت سازمان ملل متحد از روز گذشته در مسقط که با حضور چشمگیر عربستان صورت می‌گیرد، ایالات متحده آمریکا نیز تیم لیندرکینگ فرستاده خود در یمن را به منطقه اعزام کرد.

آمریکا از این اقدام به دنبال دستیابی به یک پیشرفت دیپلماتیک برای کاهش تنش نظامی تحت رهبری نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ، خلیج عدن، اقیانوس هند و دریای مدیترانه است.

روزنامه لبنانی الاخبار امروز با انتشار یادداشتی با این محور نوشت که این تلاش آمریکایی‌ها همزمان با کاهش حضور نظامی آنها در این منطقه، پس از عقب‌نشینی ناو هواپیمابر آیزنهاور و به تعویق انداختن استقرار ناو جایگزین روزولت صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در روز گذشته اعلام کرد که لیندرکینگ در هفته جاری به عربستان و سپس عمان سفر خواهد کرد تا مذاکرات درباره حملات نظامی در دریای سرخ و پرونده دستگیری‌های اخیر کارمندان، دیپلمات‌ها و سازمان‌های غیر دولتی و بین‌المللی در صنعاء را ادامه دهد.

وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر حمایت از صلح پایدار و همه جانبه در یمن، مدعی شد که عملیات یمن در دریای سرخ پیشرفت برای دستیابی به راه حل دائمی درگیری در یمن را تهدید می‌کند و مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش فرستاده آمریکا قصد دارد با همتایانش دیدار و «درباره اقدامات لازم برای آرام کردن اوضاع کنونی و حمایت از مردم یمن» گفت‌وگو کند.

این اقدام در پی ارائه پیشنهاد‌های جذاب و وسوسه‌کننده چند روز پیش واشنگتن از طریق میانجیگران بین المللی به صنعاء صورت می‌گیرد. برخی منابع آگاه در صنعاء در گفت‌وگو با الاخبار اعلام کردند که ایالات متحده آمادگی خود را برای حمایت از هرگونه توافقی برای حل پرونده حقوق و دستمزد‌ها و رسیدگی به تقسیمات مالی و پولی در این کشور اعلام کرده است.

امری که موید قرار داشتن واشنگتن در پشت پرده شکست طرف‌های یمنی در دستیابی به توافق در این پرونده است.

همان‌طور که بیانگر نقش آمریکا در بحران اقتصادی اخیر ایجاد شده توسط دولت وفادار به ائتلاف سعودی _اماراتی در عدن علیه بخش بانکی دولت نجات ملی یمن است.

اما دولت صنعاء، با رونمایی از سلاح دریایی جدید خود، پیام‌های نظامی بیشتری به واشنگتن مخابره کرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، عصر دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی یمن یک شهپاد جدید (طوفان المدمر) را وارد میدان نبرد کرده که با ظرفیت تخریب بالا و فناوری پیشرفته، در عملیات هدف قرار دادن کشتی «TRANSWORLD NAVIGATOR» مورد استفاده قرار گرفت.

الاعلام الحربی اعلام کرد که این شهپاد از یک سر جنگی ۱۰۰۰-۱۵۰۰ کیلوگرمی برخوردار است و سرعت آن به ۴۵ مایل دریای در ساعت می‌رسد. در این گزارش همچنین اشاره شده که در این شهپاد از فناوری پیشرفته‌ای استفاده شده و قدرت تخریب آن بسیار بالاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته