دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 13:55
باقری عنوان کرد؛

سردشت یک غزه بود و غزه هم یک سردشت

سردشت یک غزه بود و غزه هم یک سردشت
سرپرست وزارت امور خارجه در سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت با بیان اینکه سردشت یک غزه بود و غزه هم یک سردشت، گفت: دولت‌ها و ملت‌های مستقل باید در برابر یک جانبه‌گرایی آمریکا، بایستند.
کد خبر : 919938

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم گرامی‌داشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور‌های غربی اگر منافعشان اقتضا کند از دیکتاتور دفاع می‌کنند، در یک کشور دیگری علیه یک حکومت مردمی کودتا می‌کنند، در کشور‌های مستقل جنگ به راه می‌اندازند و ظالمانه ملت‌ها را تحریم می‌کنند.

وی گفت: موضوع سلاح شیمیایی یکی از برگ‌های سیاه و ننگین کشور‌های غربی در مقابله با ملت ایران است، اگر به تعداد شهیدان و مجروحان شیمیایی ۸ ساله دفاع مقدس ما پرنده در یک کشوری از دنیا از بین می‌رفت صد‌ها فیلم سینمایی و مستند راجع به آن ساخته می‌شد، اما، چون یک طرف موضوع قلدر‌های جهان هستند و یک طرف کشوری مظلوم قرار گرفته است چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باقری افزود: امروز وضعیتی را که در غزه شاهدش هستیم هم همین است، امروز سلاح‌های شیمیایی و سلاح‌های کشتار جمعی به این علت محکوم است که منجر به قتل عام بشریت می‌شود.

کشور‌های اروپایی و آمریکا سلاح شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند

سرپرست وزارت امور خارجه ادامه داد: امروز هم مانند ۴۰ سال قبل کشور‌های غربی متهم و مجرم اصلی جنایت علیه بشریت و نسل کشی هستند و تلاش همه کشور‌های مستقل و آزادی‌خواه باید این باشد که اجازه ندهند قدرت‌های غربی با استفاده از سازوکار‌هایی که در اختیار دارند جنایات خود را توجیه کنند.

باقری افزود: کشور‌های اروپایی و آمریکا نه تنها تجهیزات و لوازم تولید سلاح‌های شیمیایی که بعضاً خودِ سلاح شیمیایی را در دوران جنگ در اختیار صدام قرار دادند. آنها در میدان از رژیم بعث حمایت کردند تا علیه ایران تجاوزات خود را انجام دهد و در عرصه دیپلماسی هم جلوی هرگونه اقدامی علیه صدام را گرفتند و اجازه ندادند که حتی یک قطعنامه در شورای امنیت علیه رژیم صدام صادر شود.

کشور‌های غربی امروز با اعمال تحریم اجازه دسترسی به دارو‌های بیماران شیمیایی را نمی‌دهند

سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: کشور‌های غربی امروز با اعمال تحریم‌های ظالمانه اجازه دسترسی به دارو‌های بیماران شیمیایی را هم نمی‌دهند و همان کشور‌های غربی حامی رژیم بعث عراق امروز از رژیم صهیونیستی حمایت و در سازوکار‌های بین‌المللی فضا برای صهیونیست‌ها ایجاد می‌کنند تا بتوانند جنایات خود را ادامه دهند.

باقری گفت: سردشت یک غزه بود و غزه هم یک سردشت و به همین علت است که دولت‌ها و ملت‌های مستقل باید در برابر یک جانبه‌گرایی آمریکا که سرشت آن جنایت و تجاوزگری است بایستند تا دنیا بتواند روی صلح، آرامش، امنیت، ثبات و پیشرفت را ببیند.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دور دوم در خارج از کشور اظهارداشت: تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در کشور‌های مختلف اندیشیده شده است. باقری در پایان خاطرنشان کرد: تنها یک کشور در دنیا هست که به عنوان ناقض حقوق بشر ملت ایران خودش را معرفی کرده، کانادا کشوری که چند روز قبل هم اتحاد خود را با تروریست‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته