دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام مافی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا؛

«بصیرت» نقطه کانونی انتخاب بین دو نامزد ریاست جمهوری است

«بصیرت» نقطه کانونی انتخاب بین دو نامزد ریاست جمهوری است
حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انتخاب بین خوب و خوب‌تر در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو یک نوع بصیرت است که گامی بالاتر از شعور انتخاباتی محسوب می‌شود.
کد خبر : 919894

حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره دور دوم انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در کشور گفت‌: گذشت زمان تکرار تاریخ است، مردم در زمان امام حسین (ع) با هجده هزار نامه با امام بیعت کردند تا ایشان را به کوفه بیاورند و با او بیعت کنند، اما سر دو چیز بیعت خود را فراموش کردند؛ نخست رعب و وحشت و ترس و دوم تطمیع و پول.

وی افزود: امروز دقیقا گذشت زمان است، خیلی از مردم اکنون سر مسائل مالی و اقتصادی از بنزین گرفته تا قیمت اجناس و چیز‌های دیگر درگیر انتخابات هستند، حتی نامزدها هم سر همین مسائل صحبت می‌کنند و یا رعب و وحشت از آمدن ترامپ و مسائلی از این دست که چه کسی انتخاب شود که سازش بیشتری داشته باشد یا نه مطرح می‌شود! بنابراین باید حواسمان جمع باشد.

 مافی‌نژاد اظهار کرد: وقتی معرفت داشته باشیم به قول رهبر انقلاب باید بصیرت بین خوب و خوب‌تر را کسب کنیم؛ چراکه هر دو نفر از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند و انتخاب‌های خوبی هستند. این بصیرت است که بین این دو یکی را انتخاب کنیم. یک جایی مثل کربلا انتخاب بین بد و خوب، شعور بود؛ عده‌ای که امام را انتخاب نکردند، آنها بصیرت نداشتند، الان هم بحث بصیرت مطرح است که یک گام بالاتر از شعور است.

وی گفت: خیلی افراد در جریان حادثه کربلا کشته شدند، منتها با امام هم نماندند که لااقل شهید از دنیا بروند و ارزش خونشان حفظ شود، یا مردم کوفه‌ای که یزید را انتخاب کردند، اینها بی شعور بودند منتها الان بحث بصیرت مهم است تا فرد اصلح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته