دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 10:53

از افشاگری جدید جولیان آسانژ چه می‌دانید؟

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس روز گذشته (سه‌شنبه) از رابطه میان شرکت گوگل با دولت آمریکا پرده برداشت و این شرکت را متهم به اقدام در راستای تبلیغات انتخاباتی نامزد حزب دموکرات کرد.
کد خبر : 91987

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، جولیان آسانژ روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در نشست بین‌المللی رسانه‌ها با عنوان «عصر جدید روزنامه‌نگاری: وداع با رسانه‌های جریان اصلی» که از سوی یک موسسه روسی برگزار شد، گفت: «گوگل به شدت و در سطح افراد و سطح تجاری با قدرت واشنگتن متحد شده است. گوگل بر کانال‌های توزیع (اطلاعات) کنترل دارد.»


آسانژ همچنین گوگل را متهم به مشارکت در تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کرد و افزود: «اریک اشمیت، رئیس سابق گوگل ریاست شرکتی را برعهده دارد که اقدام به حمایت اطلاعاتی و آماری از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری کرده است. انتخاباتی که قرار است ماه نوامبر (آبان) برگزار شود.»


وی با بیان اینکه گوگل با کاخ سفید و کمپین انتخاباتی هیلاری تعامل داشته و این موتور جست‌وجوگر، قدرت کنترل جریان اطلاعات را دارد، تصریح کرد: «حدود 80 درصد از بودجه آژانس امنیت ملی آمریکا خصوصی‌سازی شده است و این نمایانگر ادغام دولت واشنگتن با شرکت‌های بزرگ، ازجمله شرکتی است که به موضوع حمایت‌های اطلاعاتی و آماری می‌پردازد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته