دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقراریان در صحن شورای شهر تهران؛

رئیس‌جمهور آینده به مشکلات تهران توجه ویژه داشته باشد

رئیس‌جمهور آینده به مشکلات تهران توجه ویژه داشته باشد
مهدی اقراریان گفت: از رئیس جمهور آینده درخواست می‌کنم به مشکلات شهر تهران توجه جدی داشته باشد.
کد خبر : 919666

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حبیب کاشانی در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: روز غدیر به دلیل اتفاقات کشور کمی کمرنگ شد درحالی که باید غدیر را بزرگ نگه داشت و اگر قرار است به فرزندانمان هدیه دهیم و یا به مسافرت برویم باید به این ایام موکول کنیم تا فرزندان ما منتظر غدیر بمانند.

مشارکت مردم تهران نسبت به انتخابات پیشین ۱۰ درصد بیشتر بود

وی با اشاره به مشارکت ۴۰ درصدی مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: علیرغم اینکه جمع زیادی از مردم نسبت به وضعیت معیشتی گلایه داشتند در انتخابات حضور پیدا کردند و مشارکت مردم تهران نسبت به انتخابات پیشین ۱۰ درصد بیشتر بود.

کاشانی تاکید کرد: مشارکتی که اتفاق افتاد صحنه ای از همایشی بود که رخ داد و روز جمعه نیز این روند ادامه دارد و شخصی که باید رهبری سیاسی را در بخش اجرایی بر عهده بگیرد، در این روز انتخاب خواهد شد.

وی افزود: ۶ نامزد حاضر در انتخابات آبروی خود را برای نظام خرج کردند و هریک از آنها اگر امروز اینجا بودند دست آنها را می بوسیدم. فارغ از هر نتیجه و اتفاق و زخم زبان ها، این ۶ نامزد حضور داشتند و نتیجه این شد که ۴۰ درصد مشارکت به ثبت رسید. باید رروز جمعه این را نشان دهیم که ۴۰ درصد شروع کار بوده و یقین دارم که در این جمعه بهترین اتفاق برای کشور رقم خواهد خورد.

پیام غدیر باید توسط ما در جمع های بزرگ و نسل به نسل منتقل شود

احمد علوی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر نیز در تذکر پیش از دستور خود ضمن خداقوت به کاندیداها و مسئولین ستاد و هواداران کاندیداها که در چند هفته اخیر نشاط سیاسی را در کشور حفظ کردند، گفت: جای تشکر دارد که با آبروی خود پای کار آمدند که نشاط اجتماعی و سیاسی را که مایه اقتدار کشور است را حفظ کنند و امید است این روند تا روز جمعه ادامه داشته باشد.

وی ضمن خداقوت برگزارکنندگان مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر نیز گفت: پیام غدیر باید توسط ما در جمع های بزرگ و نسل به نسل منتقل شود، لذا بر عهده ماست نسبت به فرزندان شیعه این مرز و بوم این پیام غدیر را منتقل کنیم و یکی از مهمترین ابزارها برگزاری جشن غدیر است؛ البته می‌بایست در سالهای آینده بر روی محتوا و پیام غدیر نیز اقداماتی انجام دهیم.

قرارداد تهران با چین با چالش‌های حقوقی مواجه شده است/ دولت آینده به مشکلات تهران توجه ویژه داشته باشد

مهدی اقراریان در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه جمهوری اسلامی فخری برای غدیر باشد، افزود: رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم که با سرنوشت تک تک هموطنان عجین است.

وی افزود: کسانی که به هر دلیلی در انتخابات روز جمعه مشارکت نکردند باید بگوییم که شما هستید که می توانید نتیجه انتخابات را تعیین کنید. مشارکت مردم می تواند به اقتدار ایران عزیز کمک کند و باید دست به دست هم دهیم تا ایران را برای نسل فردا بسازیم.

اقراریان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور آینده ایران هریک از این دو نامزد باشند باید به مسائل تهران توجه ویژه‌ای کنند، تاکید کرد: تهران مشکلات و چالش‌های زیادی دارد که بدون همکاری دولت رفع نخواهد شد. از رئیس جمهور آینده درخواست می‌کنم به مشکلات شهر تهران توجه جدی داشته باشد.

وی در خصوص قرارداد تهران با چین نیز گفت: هنوز مصوبه این قرارداد در فرمانداری تصویب نشده و با چالش‌های حقوقی مواجه شده است. مصوبه ای که هنوز قانونی نشده امکان اجرا ندارد و هرگونه اقدام و عقد قرارداد توسط شهرداری تهران منوط به تأیید و مصوبه شوراست و اگر با چالش مواجه شود باید تجدید نظر در مورد آن صورت بگیرد. نکات و مسائلی در روزهای گذشته مطرح شد که با روح قانونی این قرارداد در تضاد است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از تذکر اقراریان با بیان اینکه فرمانداری یک سری مدارک را درخواست کرده بود که کامل نبود و کامل و ارسال شد، گفت: البته این روزها تمام توان فرمانداری برای انتخابات است و شاید دیرتر به این مسئله بپردازد. به نظر بنده مشکلی وجود ندارد.

صادقی: اکنون زمان اتحاد و همدلی جبهه انقلاب است/ کارشکنی در به ثمر رسیدن قرار داد چین خیانت به مردم تهران است

احمد صادقی در ادامه ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مردم عزیز ایران و فرزندان فهیم تهرانی که به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتند و با حضور ارزشمند خودشان در کارزار انتخابات اتفاقات بزرگی رقم زدند تشکر می کنم، این حضور مشت بزرگی به دهان یاوه گویان بود.

وی ادامه داد : از شجاعت و فداکاری کاندیداهای ریاست جمهوری نیز تشکر می کنم که با حضور خود در عرصه انتخابات تصویر دقیقی از دموکراسی مبتنی بر ارزش های دینی خلق کردند و با رعایت اخلاق و ضمن نقد منصفانه در ایجاد شور انتخاباتی مبتنی بر شعور اهتمام ورزیدند . آقای دکتر زاکانی، آقای قاضی زاده هاشمی و آقای دکتر قالیباف آبروی خودشان را در کف اخلاص گذاشتند و تمامی دروغ ها و تخریب ها را به جان خریدند تا جریان انقلاب پر توان ظاهر شده و فرصتی برای تشکیل دولت سوم آقای روحانی ایجاد نشود.

صادقی ادامه داد: توجه و رعایت اصول اخلاقی، دقت در برنامه ریزی، توان و کارنامه اجرایی، اهتمام ویژه به حل مشکلات اقتصادی و به کار گیری نخبگان از مهمترین اصولی است که می بایست دو کاندیدای راه یافته به دور دوم مد نظر داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنده به عنوان نماینده مردم شریف ری، تهران و تجریش انتظار دارم دو کاندیدای محترم توجه جدی به شبکه منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا داشته باشند و با اجرای مدیریت شهری واحد ضمن ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف امور را به دست مردم و نخبگان بسپارند.

صادقی در ادامه اظهار داشت: امروز بایستی کلیه ظرفیت های انقلاب متحد شوند تا با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای و بدون در نظر گرفتن اختلافات اصل را بر حمایت از دکتر جلیلی قرار دهند تا از تشکیل دولت سوم آقای روحانی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: جا دارد از شهرداری تهران تشکر کنم نخست در خصوص راهپیمایی غدیر که برای سومین سال متوالی برگزار شد و به نظرم می بایست این رویداد به عنوان یک رویداد ملی ثبت شود. این مهم به ابتکار جریان انقلاب در شهرداری تهران و در دوره ششم نهادینه شد و الگویی برای شهرداری های کلان شهر های کشور است و می بایست به عنوان رویداد ملی ثبت شود.

صادقی افزود: تشکر دیگر از بابت فرصت یکسانی است که برای اولین بار در اختیار کانیداداهای ریاست جمهوری با در اختنیار گذاشتن عرشه پل ها فراهم شد.

صادقی در ادامه با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با چین گفت: در ارتباط با قرار داد چین باید بگویم مجموعه مدیریت شهری در دوره ششم تمام تلاشش بر این است که مشکل مردم را در حوزه حمل و نقل حل کند. بعد از سه سال هم بهترین و تنها راهی که این مشکلات حل شود تحقق این قرارداد ها است . حال اینکه ما دنبال این باشیم که از تحقق این قرارداد ها ممانعت کنیم، کارشکنی کنیم و یا فضای یاس و ناامیدی در جامعه به وجود آوریم بزرگترین خیانت به مردم است.

صادقی افزود: همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا این کار اتفاق بیافتد . اینکه به هر حال فرمانداری در دو هفته مهلت قانون به این مصوبه جواب نداده جای خوشحالی ندارد و اینکه دو روز بعد از انتخابات در تریبون شورا بیاییم فضای نا امیدی را به جامعه القا کنیم زیبنده نیست آن هم در شرایطی که مردم عزیزمان باید در جمعه پیش رو بار دیگر به پای صندوق های رای بیایند. طرح این موضوعات جز آنکه فضای انتخابات را کم رنگ کند حاصل دیگری در بر ندارد!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته