دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 10:16
دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران:

وعده شام باید نیم ساعت بعد از افطار صرف شود

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، با بیان اینکه باید وعده افطاری و شام با فاصله نیم ساعت صرف شود، عنوان کرد: پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می‌تواند موجبات افزایش وزن پس از ماه مبارک را فراهم سازد.
کد خبر : 91965

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، عنوان کرد: یک خوراکی مختصر نظیر نان و پنیر به همراه یک شیرینی با کربوهیدرات پیچیده مانند خرما و یا سوپ سبک به همراه یک نوشیدنی گرم یا ولرم بهترین گزینه برای شروع افطار است.


وی افزود: نوشیدن مفرط آب و یا مصرف مواد قندی ساده نظیر زولبیا بامیه به مقدار زیاد در این وعده موجب بروز سوء هاضمه و نیز افت مجدد قندخون به دنبال بالا رفتن سریع آن شده و منجر به افت فشار خون، بی‌حالی، تعریق و حالت ناخوشایند می­‌شود.


هاشمی با بیان اینکه توصیه می‌شود افطاری و شام در دو وعده جداگانه و با فاصله نیم ساعته صرف شود، عنوان کرد: پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می‌تواند موجبات افزایش وزن پس از ماه مبارک را فراهم سازد.


دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، در ادامه یادآور شد: مصرف میوه‌ها نیز برای تامین نیازهای تغذیه‌ای به عنوان وعده پس از شام توصیه می­‌شود، همچنین فاصله شام تا سحر زمان مناسبی برای تامین آب بدن است.


هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: روزه‌داران باید توجه داشته باشند که نوشیدن مقادیر زیاد آب در وعده سحر به رفع تشنگی طی روز کمکی نمی­‌کند و همچنین می‌تواند مشکلات گوارشی برای فرد ایجاد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته