دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 10:28
در گفت‌وگو با آنا؛

شهرام محمودی: لوزانو روی تیم مسلط بود/ بازی آسان در المپیک نداریم

اسپکر تیم ملی والیبال گفت: برزیل، آمریکا، فرانسه و ایتالیا همواره حریفان سخت‌تری نسبت به روسیه و لهستان برای تیم ملی ایران بوده‌اند و خوشحالم که در المپیک با این چهار تیم همگروه نشدیم.
کد خبر : 91963

شهرام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص راهیابی تیم ملی والیبال به المپیک ریو گفت: «ما هدفی که باید سال گذشته به آن می‌رسیدیم را امسال محقق کردیم و دلیلش هم این بود که حریفان در سال گذشته به خوبی قدرت والیبال ما را شناسایی کرده بودند و به همین دلیل نتوانستیم سهمیه را به‌دست‌ آوریم.»


وی ادامه داد: «البته ما تجربه کافی برای مقابله با حریفان را به دلیل اینکه در سه سال اخیر در سطح یک جهان بازی می‌کنیم به دست آورده بودیم و به همین خاطر بود که رویای حضور در المپیک امسال عملی شد.»


پشت خط زن تیم ملی والیبال درباره اینکه بسیاری معتقدند در سال گذشته «کواچ» نتوانست به خوبی تیم ملی را هدایت کند و امسال «لوزانو» نشان داد که سرمربی تا چه اندازه در موفقیت تیم موثر است، تصریح کرد: «صحبت از کواچ در حال حاضر نفعی به سود والیبال ایران ندارد. او به اندازه‌ای که می‌توانست برای تیم ملی زحمت کشید. نباید فراموش کنیم که ما با «کواچ» تیم چهارم لیگ جهانی شدیم.»


او خاطرنشان کرد: «الان باید از زحمات «لوزانو» تشکر و بدون اینکه او را با مربی دیگری مقایسه کنیم، از هدایت خوبی که شاگردانش را در جریان رقابت‌ها داشت، صحبت کنیم. او به خوبی از لحاظ روانی روی ما تسلط داشت. ما بازی‌های حساسی را با پیروزی پشت‌سر گذاشتیم و یکی از مهم‌ترین دلایل این پیروزی‌ها نکات مهمی بود که در طول بازی «لوزانو» به آن اشاره داشت. به نظرم پیروزی 3 بر 2 مقابل کانادا آن هم در شرایطی که ما 2 ست اول را باخته بودیم با راهکارهای مناسبی که «لوزانو» در اختیارمان قرار داد، به دست آمد. در واقع برتری با ارزش ما در این دیدار به خاطر راهنمایی «لوزانو» بود و توانست ما را به خوبی در جدول حفظ کند.»


محمودی در واکنش به این موضوع که با شکست چین برابر ایران این تیم شانس حضور در المپیک را از دست داد، بیان کرد: «بالاخره تمامی تیم‌هایی که در رقابت‌های انتخابی شرکت کرده بودند به دنبال راهیابی به المپیک بودند. ما هم برای حضور در المپیک باید از سد چین عبور می‌کردیم و خوشحالم که موفق شدیم به این پیروزی دست یابیم.»


وی افزود: «ما از روز اول هم می‌دانستیم پیروزی برابر تیم‌های آسیایی مجوز صعودمان به المپیک را صادر می کند. به‌همین خاطر در بازی اول استرالیا را مغلوب کردیم. برابر ژاپن و چین هم با حداکثر توانایی بازی کردیم. قطعا ژاپن با حمایت هوادارانش عرصه را بر ما تنگ کرده بود اما با دقت زیادی که کردیم بدون توجه به حمایت‌هایی که می‌شد در این بازی پیروز شدیم. چین هم بسیار خوب و آماده بود و به سختی در ست پنجم از سد این تیم عبور کردیم.»


اسپکر تیم ملی در خصوص شکست تیم ملی برابر فرانسه و اینکه لهستان با ترکیب اصلی‌اش برابر ایران بازی نکرد، بیان داشت: «تیم‌های بزرگی چون فرانسه و لهستان که سال‌هاست در لیگ جهانی حضور دارند و تجربه بین‌المللی بالایی دارند به راحتی مقابل ما شکست نمی‌خورند. هر چند نباید فراموش کنیم که ما در گذشته لهستان را شکست داده بودیم و امروز که حریفان جهانی شناخت خوبی از قدرت والیبال ایران دارند باید با تمرینات بیشتر و تلاش مضاعفی که درون زمین می‌کنیم از سد آنها بگذریم.»


او درباره گروه‌بندی تیم ملی در بازی‌های المپیک نیز اظهار داشت: «بدون شک در گروه آسان‌تری قرار گرفتیم. برزیل، آمریکا، فرانسه و ایتالیا همواره حریفان سخت‌تری نسبت به روسیه و لهستان بودند و گذشتن از این دو تیم محتمل‌تر است. هدف ما رسیدن به رتبه خوبی در المپیک است اما نباید فراموش کنیم که در بازی‌‌های المپیک تیم‌ها با حداکثر توانایی خود بازی می‌کنند و ساده‌ترین حریف ما روی کاغذ هم می‌تواند تبدیل به سخت‌ترین رقیب‌مان شود. بنابراین باید با تمرینات مناسب و البته نمایش قابل قبول در لیگ جهانی در بازی‌های المپیک عملکرد مورد قبولی را ارائه دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته