دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طالبی: نکونام باید از رفتارهای حجازی و پورحیدری الگو بگیرد/ قلعه‌نویی صحبت های منتقدان را بشنود

طالبی: نکونام باید از رفتارهای حجازی و پورحیدری الگو بگیرد  قلعه‌نویی صحبت های منتقدان را بشنود
مربی سابق استقلال گفت: رفتار جواد نکونام باید با الگوبرداری از منصور پورحیدری و ناصر حجازی باشد.
کد خبر : 919525

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه جواد نکونام در فصل آینده چه کار‌هایی کند تا استقلال به قهرمانی برسد، اظهار کرد: تیم‌های بزرگ مربیان بزرگ می‌خواهند. فرهاد مجیدی یک فصل سرمربی استقلال بود بدون باخت تیمش را قهرمان کرد. ایراد‌هایی که جواد نکونام داشت به تیم ضربه زد. یک مربی باید در میدان صلابت داشته باشد، حرف زدن‌ها، رفتارش، صدایش و نوع نگاهش تأثیرگذار است. مربی باید به تیم آرامش دهد. نکونام به لحاظ نتیجه، می‌توان گفت راضی کننده عمل کرد. البته در دو هفته مانده به پایان فصل، فریب شکست ۳ بر صفر پرسپولیس را در نیمه اول خورد و وقتی پرسپولیس با نتیجه ۴ بر 3 برابر استقلال خوزستان برنده شد، تساوی صفر- صفر مقابل نساجی باعث شد تا استقلال صدر را به پرسپولیس بدهد و در نهایت هم نتواند آن را پس بگیرد.

نکونام از اشتباهات خود درس بگیرد

وی ادامه داد: تیمی که یک نیمه را ۳ بر صفر بازنده به رختکن می‌رود و در نیمه دوم ۴ گل می‌زند توان بالایی دارد. نباید قهرمانی چنین تیمی را کمرنگ کرد و باید به پرسپولیس تبریک گفت، تیمی که با شایستگی به قهرمانی رسید. استقلال تیم همیشه محبوبی است ولی رفتار جواد نکونام باید با الگوبرداری از منصور پورحیدری و ناصر حجازی باشد. مربی باید به تیم ابهت بدهد. نکته مثبت استقلال این بود که بازیکنان دو فصل در کنار هم بازی کرده بودند و شناخت از هم داشتند. نکونام زحمت زیادی کشید ولی به عنوان سرمربی آقایی و بزرگی نشان نداد و به اندازه قهرمانی تیمش بزرگ نبود. تنها در زمان انتقاد است که مربیان بزرگ می‌شوند. در ایران نقد سرمربی جای خود را از دست داده است. نکونام باید از اشتباهاتی که فصل گذشته داشت، درس بگیرد؛ و تمرکزش را روی تیم بگذارد و به تیم‌های حریف کاری نداشته باشد. اوسمار ویرا هیچ حرفی در مورد تیم‌های دیگر نزد و بهترین نتیجه را با پرسپولیس گرفت، قهرمان شد و جای پای طلایی از خود به جا گذاشت.

دستیار خوب خارجی در کنار نکونام باشد

مربی سابق استقلال افزود: سرمربی با رفتار خود خیلی چیز‌ها به تیم می‌دهد. ابهت او در کنار زمین، آرامش به تیم است. نکونام چنین ابهتی نداشت و شاید نیاز باشد تا دستیاران قوی‌تری داشته باشد. کادرفنی استقلال و پرسپولیس باید ابهت این دو باشگاه را حفظ کند. مخالف مربیان جوان نیستم به شرطی که درگاه ذهنی یادگیری آنها باز باشد. استقلال، فولاد خوزستان یا نساجی مازندران نیست.  بازیکن و مربی استقلال جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کنند. ما باید از کشور‌های صاحب نام فوتبال الگوبرداری کنیم. باید از دانش آنها بهره ببریم و کوچک و ابتدایی فکر نکنیم. فوتبال ما به اندیشه‌های نوین و برتر دنیا نیاز دارد. دستیار خوب خارجی در کنار نکونام باشد، خواه ناخواه روی عملکرد تیم او تأثیر می‌گذارد و استقلال قطعاً نتایج بهتری را خواهد گرفت.

تیم قلعه نویی با کلاس بازی نمی‌کند

طالبی در مورد همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با قطر، ازبکستان، امارات، کره شمالی و قرقیزستان گفت: الان با مهره‌هایی که داریم، نرفتن به جام جهانی هنر می‌خواهد. امیر قلعه‌نویی هم باید ایراد‌های تیم خود را بپذیرد. ایراد‌هایی که تیم ملی در جام ملت‌ها داشت و در نهایت موفق به کسب قهرمانی نشد. نپذیرفتن ایراد‌ها به تیم ملی لطمه می‌زند. ۴۰ سال است که اسیر افکار منجمد هستیم و به قهرمانی آسیا نرسیده‌ایم. قلعه‌نویی قبول کند که به غیر از نیمه دوم بازی با ژاپن، در دیگر دیدار‌ها پر ایراد بازی کردیم. اگر انتقادات را سرمربی تیم ملی را قبول نکند، باز هم سناریوی قبلی تکرار می‌شود. معتقدم تیم قلعه نویی با کلاس بازی نمی‌کند در حالی که بازیکنان خوبی دارد. امضای قلعه‌نویی وقتی پای تیم ملی می‌خورد که همه از بازی این تیم تعریف کنند. تیم او برابر قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها مغلوب شد. قلعه‌نویی بهتر است سخنان منتقدین را بشنود، تا تیمش به عنوان تیم اول راهی جام جهانی شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته